اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

مدیریت حج مانع انعکاس بُعد جهانی آن می‌شود

امام جمعه گرگان با بیان اینکه حج دو بعد عبادی و جهانی دارد، گفت: متأسفانه مدیریت حج مانع انعکاس بعد جهانی و تأثیرات بین‌المللی آن می‌شود.

مدیریت حج مانع انعکاس بُعد جهانی آن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان گرگان اظهار داشت:‌ یکی از فلسفه‌های حج بیان تأثیرات جهانی آن در ایجاد عظمت و شکوه اسلامی است که متأسفانه به آن توجهی نمی‌شود.

وی افزود:‌ مدیریت حج و حرمین شریفین باید به دست نمایندگان کشورهای اسلامی باشد تا آنها با همفکری یکدیگر در راه اعتلای اسلام و به نمایش گذاشتن تأثیرات جهانی حج تصمیم‌گیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: فریضه حج از بزرگترین فرایض دینی و اسلامی ما و از عمیق‌ترین و مهم‌ترین تکالیف برای حفظ و عظمت اسلام است.

نورمفیدی ادامه داد: اهمیت این فریضه به حدی است که در برخی روایات آمده اگر خانه کعبه بدون زائر باشد، حاکم اسلامی وظیفه دارد عده‌ای را برای انجام مناسک حج به این سرزمین اعزام کند.

به گفته وی، شکوه و عظمت اسلام به حج بستگی دارد و بر همین اساس موجب تحول در دنیا می‌شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از اینکه فقط بعد عبادی حج مورد توجه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: منظور امام راحل از حج ابراهیمی و برائت از مشرکین به نمایش گذاشتن بعد جهانی است.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج گفت: این پیام، منطقی و همه‌‌جانبه‌نگر و محوریت آن وحدت مسلمانان بود.

وی اضافه کرد:‌ امروز مهم‌ترین پرده‌‌ای که در دست دشمنان قرار گرفته تا با استفاده از آن بر جوامع اسلامی سلطه یابند تفرقه بین مسلمانان است.

نورمفیدی تصریح کرد: دشمنان اسلام دامی را برای مسلمانان پهن کرده‌اند که عده‌ای جاهلانه، متعصبانه و متأسفانه، مزدورانه در این دام گرفتار شدند.

امام جمعه گرگان با اشاره به این بخش از پیام مقام معظم رهبری که هرگونه کلام و رفتاری را که موجب تفرقه بین مسلمانان، تحقیر مقدسات اسلامی و تکفیر آنها شود، حرام شرعی است، گفت: بی‌توجهی به این پیام ارزشمند موجب خوشحالی دشمنان و سرافکندگی مسلمانان می‌شود.

به گفته وی، این پیام شرایط فعلی جهان، وضعیت جهان اسلام و موقعیت جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشیده و چراغ راه مسلمانان برای برون‌رفت از مشکلات است.

انتهای پیام/83003/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول