اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد

توجه رئیس جمهور به مسئله عفاف و حجاب به عنوان حق‌الله

استاد حوزه علمیه قم گفت: رئیس جمهور مسئله حجاب و عفاف در کشور را به عنوان حق‌الله به طور مطلوب اجرا کند.

توجه رئیس جمهور به مسئله عفاف و حجاب به عنوان حق‌الله

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: در قرآن و روایات در زمینه مسئله حقوق شهروندی مطالب فراوانی ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه خداوند درباره حقوق شهروندی ذکر کرده بی‌نظیر است و هیچ‌کدام از شخصیت‌های فکری و حقوقی نمی‌توانند در این زمینه این‌طور اظهارنظر کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دین اسلام براساس منطق پیامبر اسلام(ص) از همه ادیان برتر است، گفت: برتری اسلام در زمینه حفظ عدالت اجتماعی است و در اجتماع هیچ چیز برتر از این نیست که انسان بتواند عدالت اجتماعی را برپا کند.

وی عنوان داشت: تمام ادیان در کشور براساس وظایف الهی از حقوقی برخوردار هستند که باید بتوانیم حقوق آنها را تامین کنیم.

علوی گرگانی یادآور شد: دین اسلام بهترین ادیان در حفظ حقوق است و در اسلام حقوق شارع مقدس در تمام زمینه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تفقه در دین نخستین موردی است که براساس سخن امام باقر(ع) برای کمال انسان ضروری است و انسان به وسیله این ویژگی می‌تواند وظایف حقوقی خود را بیاموزد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ‌اینکه چگونه حق شهروندان را بدهیم و چه تفاوتی بین طبقات مردم است نیاز به تعلیم و تعلم دارد تا در گام دیگر بتوانیم در سطوح اجتماعی و فردی پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه در گام دیگر لازم است به مردم در زمینه نابسامانی‌ها آگاهی دهیم تا صبر پیشه کنند، گفت: دنیا همیشه به طور یکنواخت پیش نمی‌رود بلکه دارای فراز و فرود است و همان‌طوری که دولت‌ها تغییر می‌کنند، بسیاری از قوانین تغییر می‌کند.

علوی گرگانی خاطرنشان کرد: اگر دولتی چیزی را تصویب کند و دولتی دیگر آن را تغییر دهد یا حذف کند، در این زمینه مردم فشار را متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: مردم برنامه زندگی خود را براساس آن چیزی تنظیم کردند که دولت قبلی تنظیم و تصویب کرده است و زمانی که این مورد را تغییر می‌دهیم، این گروه از مردم دچار نابسامانی، فشار و زیان می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: کسانی که ریاست جمهوری کشوری را بر عهده می‌گیرند باید به این نکته توجه داشته باشند تا مردم در این زمینه آسیبی متحمل نشوند‌ و باید در این زمینه مدیران طوری تصمیم‌گیری کنند تا مردم و شهروندان فشار کمتری داشته باشند.

وی با اشاره به شعار دولت در زمینه امید و اعتدال گفت: امیدواریم این مبانی و کلام اجرا شود و در کشور از این نظر دغدغه نداشته باشیم و حقوق شهروندان حفظ شود.

علوی گرگانی ضعف حجاب و عفاف را یکی از دغدغه‌های امروز ذکر کرد و افزود: ملت ایران بانجابت هستند و در همه صدمات نجابت خود را ثابت کردند و به احترام رهبری، ‌مراجع و اهل بیت(ع) در برابر همه سختی‌ها صبر می‌کنند.

وی یادآور شد: دشمن درصدد برنامه‌ریزی است تا عفاف و حجاب را از جامعه بردارد و به این وسیله جوانان را آلوده کرده و دین‌ آنها را ضعیف کنند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور مسئله حجاب و عفاف در کشور را به عنوان حق‌الله به طور مطلوب اجرا کند.

انتهای پیام/78003/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول