اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر آبپخش تاکید کرد

ضرورت احیای فضای نقد در دانشگاه‌ها

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش با بیان اینکه مدیران اجرایی باید از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها استفاده بیشتری کنند بر ضرورت احیای فضای نقد و نقادی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

ضرورت احیای فضای نقد در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین عباسی شامگاه پنجشنبه در مراسم شروع سال تحصیلی دانشکده فنی و حرفه‌ای سمای آبپخش اظهار داشت: ایجاد مراکز آموزش عالی از خواسته‌های دیرینه مردم آبپخش است که با تلاش مکرر مسئولان تحقق یافته است.

وی افزود: فلسفه دانشگاه و محیط دانشگاهی، تولید علم و فناوری و تعلیم و تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآمدی است که بتواند به تعالی و رشد جامعه کمک کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید دانشجویانی تربیت کنند که توان مشارکت در امور جامعه و اداره جامعه را داشته باشند.

عباسی بیان داشت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید محلی برای خیزش علم و برنامه‌ریزی علمی برای محیط پیرامونی و جامعه خود باشند و در حقیقت چنین دانشگاهی را می‌توان یک دانشگاه مفید و کارآمد برای جامعه و افراد آن دانست.

وی اضافه کرد: ایجاد دیدگاه صحیح نسبت به هر جامعه و مشکلات در میان دانشجویان و جوانان از مباحثی است که در دانشگاه‌ها باید به آن توجه شود.

این مسئول اذعان داشت: ایجاد فضای تضارب آرا و همفکری میان دانشجویان موضوع مهمی است که مسئولان دانشگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند و با استفاده از این ظرفیت راهکارهای علمی خود را به جامعه معرفی کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش عنوان کرد: احیای روحیه انتقاد از وضعیت موجود هر جامعه در میان دانشجویان از رویکردهایی است که دانشگاه‌های ما باید به آن توجه داشته باشند و دانشجویانی منتقد و نقاد تربیت کنند.

عباسی نقد دانشجویان را سرمایه‌ای مهم برای مسئولان دانست و ابراز داشت: نقد دانشجویان فرصتی طلایی پیش روی مسئولان است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که با استفاده از ظرفیت فضاهای علمی و دانشگاهی می‌توانیم جامعه را در مسیر تعالی و توسعه هدایت کنیم.

وی افزود: از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت سمای این دانشگاه که در جریان تاسیس دانشکده سما نهایت همکاری را با مردم آبپخش داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

عباسی گفت: تاسیس دانشکده سما گامی مهم در راستای پاسداشت سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی در آبپخش است و این مسئله را به فال نیک می‌گیریم.

انتهای پیام/2452/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول