اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

فراهم آوردن امکانات دانشگاهی وظیفه مسئولان نظام است

فرماندار ویژه ملایر گفت: فراهم آوردن امکانات مورد نیاز جامعه دانشگاهی یکی از بزرگ‌ترین وظایف مسئولان نظام است.

فراهم آوردن امکانات دانشگاهی وظیفه مسئولان نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر مصطفی آزاد بخت شامگاه چهارشنبه در جشن دانشجویان ورودی سال جدید تحصیلی دانشگاه پیام نور واحد ملایر با اشاره به اینکه امروز دانشجویان به عنوان یکی از مؤثرین قشرها در علم و فناوری محسوب می‌شوند؛ بر توجه ویژه به این قشر تأکید کرد و اظهار داشت: فراهم آوردن امکانات مورد نیاز جامعه دانشگاهی یکی از بزرگ‌ترین وظایف مسئولان نظام است.

وی، برتری انسان بر ملائک را داشتن اختیار دانست و گفت: بزرگ‌ترین پارامتر در اختیار انسان علم آموزی است و با داشتن علم و دانش می‌توان به بالاترین مدارج تقوا دست پیدا کرد.

فرماندار ملایر تصریح کرد: علم همراه معنویت بسیار ارزشمند است و جایگاه یک عالم و جاهل با هم متفاوت بوده اما علم بدون معنویت دردی از جامعه را دوا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز در جامعه اسلامی بستر علم‌اندوزی برای همه فراهم است، خطاب به دانشجویان گفت: در این راستا شما باید از بستر فراهم شده  که خانواده و جامعه برای شما مهیا کردند، نهایت استفاده را ببرید.

آزادبخت با اشاره به این که امروز دشمن از راه نرم‌افزاری جوانان را مورد تهدید قرار داده است، تصریح کرد: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی از طریق سخت‌افزاری نتوانست بر ملت ایران پیروز شود و ما در این راه با تقدیم هزاران شهید توانستیم در مقابل دشمن بایستیم.

وی یادآور شد: امروز دانشجویان با ادامه راه شهدا باید در سنگر علم و دانش تلاش و کوشش لازم را داشته باشند و در مقابل دشمن بایستند.

فرماندار ملایر یادآور شد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب دانشجویان امروز به عنوان افسران مقابله با جنگ نرم دشمن در خط مقدم هستند و دانشجویان باید این  تحلیل را با خودسازی و به نحو احسن عملی کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور ملایر اکثراً بومی بوده و این خود مزیتی است که دانشجویان در محل زندگی خود تحصیل می‌کنند.

آزادبخت اذعان داشت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور ملایر در مقطع کارشناسی دانشجویان موفقی را تربیت کرده و بسیاری از این دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی در مدارج بالاتر در دیگر مراکز دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر نیز در ادامه با اشاره به اینکه خرد در روح آدمی است، بیان داشت: علم‌آموزی و کسب دانش به عنوان چراغ هدایت، انسان را از تاریکی و جهل نجات می‌دهد.

اکبر شاملو افزود: حرص و ولع برای کسب علم و دانش امری پسندیده و نیکو است و در این راستا باید با فروتنی به کسب علم و دانش پرداخت.

وی خطاب به دانشجویان گفت: هدف دانشجویان از ورود به دانشگاه نباید تنها کسب مدرک باشد بلکه باید خدمت به مردم در هر زمینه و همچنین بالا بردن معلومات علمی و معنوی مد نظر باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر در ادامه از وجود 3 هزار و 200 دانشجو در این دانشگاه خبر داد و افزود: این تعداد دانشجو در 35 رشته در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین از ورود 350 دانشجوی جدید در سال تحصیلی جاری در این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: همچنین در حال حاضر رشته  کارشناسی ارشد ادبیات فارسی با 50 دانشجو در دانشگاه ملایر فعال است.

انتهای پیام/89013/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول