اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مسائل علمی و تربیت نیرو برای نظام اولویت نخست دانشگاه‌ها است

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: دانشگاه‌ها باید در فضای مسائل سیاسی و اجتماعی نگاه بازتری داشته باشند و اولویت و نگاه نخست در دانشگاه‌ها توجه به مسائل علمی و تربیت نیرو برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مسائل علمی و تربیت نیرو برای نظام اولویت نخست دانشگاه‌ها است

به گزارش خبرنگار فارس از قوچان، محمدتقی فخریان ظهر امروز در حاشیه برگزاری ششمین کارگاه آموزشی تبیین و تشریح اصول اخلاق اداری در جمع مدیران مدارس قطب شهید کلاهدوز اظهار داشت: امروزه معضل استان خراسان رضوی در مناطق آموزش و پرورش و تعداد نیروها، پراکندگی مناطق بوده که در بسیاری از جاها به دلیل کمبود نیرو از توان انسانی دیگر مناطق استفاده شده است.

وی افزود: در سنوات گذشته استخدام‌ها در آموزش و پرورش براساس مناطق بومی صورت نگرفته بلکه براساس امتیاز بوده در نتیجه هنگام نیاز توزیع در سطح مناطق استان، نیروها به صورت نامتوازن تقسیم می‌شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه بانوان در بحث استخدام نهضت سوادآموزی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند، یادآور شد: این توزیع نامتناسب یک آسیب جدی در عرصه تعلیم و تربیت بوده به طوری که در بعضی موارد باید یک همکار فرهنگی خانم از مشهد به منطقه مرزی خواف منتقل می‌شد.

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل در کشور به دنبال جذب دانشجو از مناطق بومی از طریق دانشگاه فرهنگیان برآمده‌ایم تا دانشجو پس از طی‌ کردن دوران تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در منطقه محل زندگی خود مشغول به تعلیم و تربیت شود.

فخریان با بیان این مطلب که این مشکل در استان به صورت مقطعی حل شده، تصریح کرد: در سال گذشته فقط 160 معلم زن به منطقه‌های خود بازگشته و به دلیل صدمه دیدن محیط آموزشی نتوانستیم دیگر متقاضیان انتقال را به منطقه زندگی خود بازگردانیم.

وی خانواده، مدرسه و دیگر نهادهای انقلابی را برای فراهم ‌کردن بستر مناسب برای ورود دانش‌آموز به دانشگاه مهم دانسته و تاکید کرد: اساس حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها آموزش و پرورش بوده و اگر آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری درست در حوزه تربیت نسل آینده انجام دهد کار برای دانشگاه‌ها آسان خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در فضای مسائل سیاسی و اجتماعی نگاه بازتری داشته باشند و اولویت و نگاه اول در دانشگاه‌ها توجه به مسائل علمی و سپس تربیت نیروهایی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: تاثیرگذارترین افراد در دانشگاه‌ها اساتید بوده که باید پالایش و تربیت جدیدی در تامین نیروهای دانشگاهی با برگزاری دوره‌های آموزشی صورت بگیرد تا اهداف مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها پیاده شود.

فخریان در پایان با اشاره به برگزاری دهه‌های مختلف و ایام‌الله مذهبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: این مواقف زمانی و اعیاد و دهه‌های مختلف محلی برای تلنگر به معلمان بوده تا با خودسازی زمینه را برای پرورش گل‌های باغ بوستان تعلیم و تربیت و تحویل انسان‌های کامل به جامعه فراهم سازند.

انتهای پیام/2202/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول