اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی فرمانده نهاجا:

هیچ کشوری جرأت مداخله نظامی در ایران را ندارد

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: به برکت خون شهدا، هیچ کشوری جرأت مداخله نظامی با ایران را ندارد.

هیچ کشوری جرأت مداخله نظامی در ایران را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، امیر سرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی امشب در نخستین سالگرد شهادت سرهنگ خلبان شهید سعید اصغری فرمانده بازرسی و ایمنی پایگاه نهم شکاری در حسینیه شهدای روستای هندوکلا این شهرستان، اظهار داشت: شهدا جان و مال خود را با خداوندشان معامله کردند که در قرآن کریم آمده است که هیچ معامله‌ای سودآور و بهتر از معامله با خداوند نیست.

وی ادامه داد: اگرچه می‌بینیم هم‌اکنون هیچ کشوری جرأت مداخله نظامی با ایران را ندارد بعد از الطاف خداوند و رهبری مقام معظم رهبری به برکت خون شهدا، عظمت ملت ایران، اقتدار نیروهای نظامی و در رأس آن نیروی هوایی است.

امیر سرتیپ خلیلی که خود همرزم و یار شهید خلبان عباس بابایی است، تصریح کرد: دشمنان در چند سال گذشته در انواع آزمایش‌های خود کشورمان و ملت ما را امتحان کرده و در هر امتحانی با شکست سنگین روبرو شده است.

وی با اشاره به خصلت‌ها و خصایص سرهنگ خلبان شهید سعید اصغری، یادآور شد: این شهید در سال 1378 مراحل رشته سخت خلبانی را پشت سر گذاشته و در کلاس‌های پیشرفته خلبانی که از سخت‌ترین و طاقت‌فرسا‌ترین مراحل بود حضوری فعال داشت، چراکه در این مرحله خلبانان صبح تا ظهر به کلاس‌های فشرده می‌پرداختند و بعد از آن مشغول به پرواز می‌شدند.

امیر سرتیپ دوم خلیلی با تأکید بر اینکه این خلبان شهید هیچ وقت آثار خستگی و ناراحتی بر چهره نداشت، بلکه با تبسم زیبایی عاشقانه کار می‌کرد، بیان داشت: در دوران خدمت، این شهید احساس مسئولیت بالایی داشته و نسبت به آینده کشور، دین، ملت، سازمان و خانواده احساس مسئولیت می‌کرد.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: این خلبان سرفراز کشورمان پرواز بر روی فانتوم که از سخت‌ترین هواپیماهاست را برعهده داشته و در خاطره‌ای شیرین می‌توانم بگویم در 12 مردادماه 1391 وقتی به مناسبت سالگرد سرنگونی هواپیمای ایرباس ایران در بندرعباس برای انجام مراسم گلباران رفتم بعد از سخنرانی، این جوان به سراغم آمد و گفت که معاونت پشتیبانی پایگاه شکاری بندرعباس را بر عهده دارد.

استاد برجسته سرهنگ خلبان شهید اصغری با اعلام اینکه معاونت پشتیبانی یک پایگاه شکاری نیز از سنگین‌ترین مسئولیت‌ها است، با اشاره به خاطراتی از شهدای خلبان بابایی و بی‌طرف، اذعان داشت: با شنیدن خبر شهادت شهدای خلبان اصغری و فانی به یاد زمان شنیدن خبر استادم سرتیپ سرلشکر خلبان بابایی افتادم و هضم خبر شهادت این دو خلبانان تیز پرواز آسمان‌های ایران اسلامی همانند آن واقعه دردناک و جانسوز بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ خلبان شهید سعید اصغری در روز 17 خردادماه سال 1355 در روستای هندوکلا بخش دابودشت این شهرستان آمل دیده به جهان گشود و با تلاش و پشتکار فراوان فرمانده بازرسی و ایمنی پایگاه نهم شکاری کشور و لیدر دسته‌های پروازی شد که در روز 22 مهرماه سال گذشته به همراه شهید خلبان رضا فانی در حین مأموریت هوایی در بندرعباس به درجه شهادت نائل شد.

انتهای پیام/86012/ذ40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول