اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا اعلام کرد

تولید سلاح و تجهیزاتی پیشرفته‌تر از مشابه غربی در ایران

مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: نیروی هوایی در سال‌های اخیر موفق به ساخت برخی از سلاح‌ها و تجهیزات شده‌اند که از مشابه غربی پیشرفته‌تر است.

تولید سلاح و تجهیزاتی پیشرفته‌تر از مشابه غربی در ایران

امیر سرتیپ سیدرضا پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، هفته دفاع مقدس را یک واقع بسیار بزرگ و عظیمی در تاریخ کشور ایران دانست و اظهار کرد: اگر به سوابق جنگ‌های گذشته در ایران مراجعه شود در بسیاری از منازعات گذشته بخشی از سرزمین را از دست دادیم.

وی ادامه افزود: در جنگ‌های گذشته علاوه بر از دست رفتن بخشی از سرزمین پیمان نامه‌های ننگینی را به کشور ما تحمیل کردند.

فرمانده اسبق نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی تمام دنیا علیه ما ایستاد، گفت: استکبار جهانی با پشتیبانی بسیار گسترده از رژیم بعثی به ایران تهاجم کرده و این جنگ را هشت سال ادامه دادند.

وی ابراز داشت: در هشت سال دوران دفاع مقدس دشمنان نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را اشغال کنند و این برای مردمی که با کم‌ترین امکانات در برابر سلاح و تجهیزات دشمن ایستادگی کردند، افتخارآمیز است.

پردیس افزود: هیچ چیزی ارزشمندتر از حرکت عظیم ملت سلحشور ایران در دفاع از کشور، ناموس و نظامی اسلامی در برابر دشمن بعثی نیست.

وی اضافه کرد: در ایران اسلامی هیچ جریان و حرکتی به عظمت و بزرگی هشت سال دوران دفاع مقدس نداریم و باید این هفته را تکریم کرده و به عنوان یک الگو و اسوه برای نسل‌های آینده که دفاع مقدس را ندیدند و در تاریخ مطالعه می‌کنند، منتقل کرد.

مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا اذعان کرد: باید رشادت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌ها را به صورت کتاب، نمایشگاه‌ها و یا باغ موزه دفاع مقدس همدان که بسیار عالی وضعیت دفاع مقدس را تجسم کرده به نسل‌های آینده ارائه کرد.

وی ابراز داشت: هر چقدر الگوهای دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم منتقل شود آنها با آگاهی، دانش و توان بیشتری در آینده از این سرزمین دفاع خواهند کرد.

پردیس در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مستشاران نظامی امریکا در ایران زمان شاه اشاره کرد و یادآور شد: تا زمانی که امریکایی‌ها در ایران حضور داشتند قدرت هیچ‌گونه شکوفایی و عرض اندام را به نیروهای فنی و تخصصی ایرانی نمی‌دادند. 

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و خروج امریکایی‌ها و بازگشت ما به خویشتن خویش برای ایستادگی در برابر دشمنان باید بر دانش و فناوری خودمان تکیه کرده و روی پای خودمان بایستیم.

مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا افزود: ما نمی‌توانیم با اتکاء به بیگانگان توقع داشته باشیم که کشور به خودکفایی برسد و با توجه به اعمال تحریم‌های اقتصادی و نظامی بودیم برای اهداف بالای خود می‌جنگیدیم.

وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی به فکر افتادند سامانه‌هایی که مورد مصرف است را در کشور تهیه کنند و با مشارکت بخش خصوصی و خود وزارت دفاع طرح نمونه‌های مختلفی آماده و به تولید انبوه رسید.

پردیس گفت: امروز ایران در از لحاظ سلاح و تجهیزات نمونه‌هایی را درست کرده که شاید پیشرفته‌تر از نمونه‌های مشابه غربی باشد.

وی اذعان کرد: راهی که نیروی هوایی برای خودکفایی طی کرده بسیار ارزشمند بوده و ساخت هواپیما، موتور و طراحی هواپیما کارهای بسیار سنگین و کلاس بالایی بود که موفق به انجام آنها شدیم.

انتهای پیام/89019/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول