اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

426 شهر کشور در معرض سیل قرار دارند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 426 شهر کشور در معرض سیل و حوادث ناشی از آن قرار دارند.

426 شهر کشور در معرض سیل قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حسن قدمی عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت بحران اردبیل اظهار داشت: فرهنگ بیمه و بهسازی مساکن روستایی از اقدامات پیشگیرانه در کاهش حوادث، آسیب‌های طبیعی و غیرمترقبه است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در همین راستا با نظارت بنیاد مسکن بیش از یک میلیون و 470 هزار واحد مسکن بهسازی و مقاوم‌سازی شده تا حوادث و تلفات ناگوار به حداقل برسد.

قدمی در ادامه از افزایش وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: این وام تا سقف 200 میلیون ریال افزایش یافته و علاقمندان می‌توانند با برخورداری از این تسهیلات نسبت به مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن خود اقدام کنند.

معاون وزیر کشور در ادامه اضافه کرد: همچنان حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، زلزله، خشکسالی،‌ رانش و ... شهرهای مختلف کشورمان را تهدید می‌کند به طوری که 96 درصد شهرهای کشورمان روی گسل زلزله هستند.

وی بیان کرد: 426 شهر نیز در کشور در معرض سیل قرار دارند که باید با اقدامات پیشگیرانه جلوی حوادث ناگوار گرفته شود.

قدمی بر ضرورت توسعه آموزش و آگاه‌سازی مردم در کاهش حوادث و تلفات ناشی از آن تأکید کرد و ابراز داشت: در قالب کارگروه پیشگیری سعی ما آگاه‌سازی و آموزش عموم مردم در مقابل حوادث مختلف است که انتظار داریم عموم مردم با آشنایی با این موارد ایمنی بتوانند تلفات ناشی از این حوادث را به حداقل برسانند.

قدمی اعتبارات حوزه پیشگیری و مدیریت حوادث را کافی اعلام کرد و یادآور شد: در صورتی که این اعتبارات به شکل منظم و کارشناسی شده توزیع شود قطعاً ما با کمبودی در این حوزه روبه‌رو نمی‌شویم و بسیاری از نگرانی‌ها و حوادث ناگوار به حداقل می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده به ویژه برگزاری مانورهای تخصصی در هفته ایمنی در برابر زلزله گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم مشکلات و نارسایی‌های احتمالی در بروز حوادث به حداقل برسد.

علی اسلامی، استان اردبیل را یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور به ویژه در زلزله، سیل،‌ رانش و خشکسالی اعلام کرد و افزود: در سال‌های اخیر خشکسالی جای حوادث ناگواری همچون سیل و زلزله را گرفته و در این زمینه ضرورت دارد مدیریت کشت مناسب با کمترین نیازمندی به آب و توزیع مناسب آب در مزارع به ویژه بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به افتتاح ساختمان مدیریت بحران و کنترل حوادث در استان اشاره کرد و ادامه داد: این ساختمان در سه طبقه و به مساحت 380 متر مربع احداث شده است.

اسلامی از صرف بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز این ساختمان مرکزی بحران خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌برداری رسیدن این ساختمان یک حرکت منسجمی را در حوزه امدادرسانی شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول