اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خطر سیل در یک روستای مازندران

روستای بزمین‌آباد در میاندرود در سال‌های اخیر به دلیل کم‌توجهی مسئولان استانی و پیمانکار هر لحظه خطر سیل را احساس می‌کند.

خطر سیل در یک روستای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، روستای بزمین‌آباد در بخش گهرباران شمالی شهرستان میاندرود و مجاورت رودخانه نکا رود واقع شده که همین مساله موجب بروز خسارت‌هایی در سال‌های گذشته به این منطقه شده است.

رودخانه نکا رود یکی از رودخانه‌های مهم مازندران است که در ادامه مسیر خود از نزدیکی برخی روستای شهرستان میاندرود تا دریای خزر طی طریق می‌کند، اما این رودخانه که موجب کشت و زرع مردم این مناطق می‌شود یک چهره سهمگین نیز دارد که در زمان بارندگی‌ها آن را به نمایش می‌گذارد.

به همین دلیل ساخت یک سیل بند از سال 89 در دستور شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار گرفت که با گذشت سه سال هنوز اتفاق مناسبی در این زمینه نیافتاده است.

گفته می‌شود ضعف پیمانکار و متولیان در تخمین درست و دقیق هزینه ساخت این سیل بند و بروز اختلافاتی بین مجری و کارفرما موجب شده که امروز با ورود به فصل سرما مردم این روستا با خود بگویند: «خدا کند امسال زمستان هم به خیر بگذرد».

مردم حق دارند چون قبل اقدام مسئولان برای ایمن‌سازی حاشیه رودخانه و ساخت سیل بند، دیواره قدیمی رودخانه شرایط بهتری داشت، اما آسیب زدن به دیواره قدیمی و نازک کردن آن توسط پیمانکار امروز نه تنها مشکلی از مردم حل نکرده بلکه مشکل را چند برابر کرده است.

در این مورد حسین نوروزی دهیار این روستا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس می‌گوید: مسئولان در ابتدا برای ساخت سیل بند آمده بودند، اما پس از کش و قوس‌های فراوان تنها دیوار قدیمی رودخانه را خراب کرده و رفتند.

وی ادامه داد: با این وضعیت با هر بارندگی ممکن است دیواره یک متری این رودخانه که تضعیف شده فرو بریزد حال رودخانه‌ای که در 10 سال گذشته شهر نکا را تخریب کرده است با روستای بزمین آباد چه خواهد کرد.

یک دیگر از مسئولان محلی در گفت‌و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به خطرات این رودخانه برای جان و زندگی مردم خواستار توجه مسئولان به این مساله شد و متذکر شد: مردم از ما می‌پرسند که سرنوشت دیواره چه شده است و ما جوبی برای مردم نداریم.

محمد عزیزی عضو شورای اسلامی روستای آسیابسر اذعان داشت: ما مراتب و شرح خطرات این مساله را به اطلاع مسئولان رسانده‌ایم و متولیان از خطرات رودخانه برای مردم منطقه به خوبی خبر دارند پس جای دارد مسئولان هنوز که اتفاقی نیافتاده فکری برای این منظور بکنند.

انتهای پیام/86021/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول