اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا:

توسعه شبکه فاضلاب شهرضا با حمایت همگانی اجرایی می‌شود

شهردار شهرضا گفت: طرح توسعه شبکه فاضلاب شهری شهرضا به عنوان یک پروژه مهم و اثرگذار مطرح است و با تدوین سیاست‌های لازم شاهد تحقق اهداف زیرساختی در این امر خطیر هستیم.

توسعه شبکه فاضلاب شهرضا با حمایت همگانی اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محمد هویدا پیش از ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس آمار و اطلاعات موجود طرح توسعه شبکه فاضلاب شهری شهرضا در طول دو دهه گذشته با حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اجرایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به لحاظ اهمیت اجرای این طرح مهم در راستای توسعه و آبادانی شهری باید نسبت به تدوین برنامه پنج ساله در این حوزه اقدام شود.

شهردار شهرضا با اشاره به اینکه اجرای طرح فاضلاب شهری زمینه ایجاد منابع اقتصادی را مهیا می‌کند، بیان کرد: به دلیل اینکه اجرای این طرح مهم و سازنده نقش بسزایی در افزایش سطح بهداشت محیطی و گسترش فضای سبز شهری ایفا می کند انتظار داریم با حمایت، تعامل و هم‌اندیشی همگانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد اجرای آن باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با تشریح رویکرد مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرضا در حوزه‌های فرهنگی گفت: به لحاظ جایگاه فاخر فرهنگ در عصر حاضر مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر مصمم به حمایت از تشکل‌های فرهنگی در دو زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و البته تلاش می‌شود شهرداری در این حوزه خطیر به عنوان حمایت‌کننده نسبت به انجام وظیفه در حوزه فرهنگ اقدام کند.

هویدا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری نقش بسزایی در رشد و تعالی شهرضا ایفا می‌کند، اذعان کرد: قرار گرفتن در محور کریدور شمال به جنوب کشور از مهم‌ترین ویژگی‌های شهرضا برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به شمار می‌رود که انتظار داریم با تمهید امکانات و زیرساخت‌های لازم زمینه توسعه این صنعت در شهرضا میسر شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری با حمایت و تعامل اقشار مختلف جامعه امکان‌پذیر است، تاکید کرد: براساس آمار ارائه شده از سوی شورای عالی شهرسازی حدود 330 هکتار بافت فرسوده شهری در شهرضا وجود دارد که باید با اتخاذ سیاست‌های تشویقی زمینه افزایش مشارکت مردم را در نوسازی این بافت‌ها ایجاد کنیم.

شهردار شهرضا با اشاره به اینکه توسعه، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری از مهم‌ترین درخواست‌های کنونی شهروندان است، متذکر شد: مطابق هدف‌گذاری‌های انجام گرفته با تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل درون‌شهری با تعامل سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی اجرایی می‌شود.

وی با تشریح اهمیت تدوین طرح توسعه چشم‌انداز شهری در شهرضا گفت: تدوین طرح‌های میان مدت در بخش‌های عمرانی، تهیه سند چشم‌انداز شهرضا و طرح استراتژی شهرداری از مهم‌ترین برنامه‌هایی به شمار می‌رود که در راستای رشد و تعالی شهری در دستور کار قرار گرفته است.

هویدا با اشاره به اینکه شهرضا به لحاظ سرانه فضای سبز شهری در موقعیت مطلوبی قرار گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر مدیریت و نگهداری فضای سبز شهری در شهرضا امر مهمی است و هرگونه افزایش فضای سبز شهری باید براساس هم فکری با متخصصان این حوزه اجرایی شود.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها و مطبوعات در راستای تحقق اهداف کلان مدیریت شهری افزود: تعامل دو جانبه با اصحاب رسانه و مطبوعات از مهم‌ترین برنامه‌‌های مدیریت شهری شهرضا است و انتظار داریم با بیان مسایل و مشکلات شهری در رسانه‌ها زمینه خدمت‌رسانی شایسته به عموم مردم مهیا شود.

شهردار شهرضا عنوان کرد: شهرضا به لحاظ سکونت اقوام و خرده فرهنگ‌‌های مختلف از جایگاه فاخری برخوردار است و اجرای هرگونه برنامه فرهنگی باید با لحاظ این امر مهم اجرایی شود.

انتهای پیام/63011/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول