اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

ارمغان شادی و نشاط برای کودکان همدانی با آغاز به کار جشنواره تئاتر کودک

بوی کتاب و دفتر، بوی کلاس و مدرسه و تخته سیاه با شروع جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک روزهایی سرشار از خاطرات خوب و قشنگ توأم با شور و نشاط را برای کودکان همدان به ارمغان آورده است.

ارمغان شادی و نشاط برای کودکان همدانی با آغاز به کار جشنواره تئاتر کودک

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هر سال با فرارسیدن ماه مهر، موج شادی و هیجان وصف‌ناپذیری نه تنها بین دانش‌آموزان، بلکه بین والدین و همچنین جامعه به راه می‌افتد.

بوی کتاب و دفتر، بوی کلاس و مدرسه و تخته سیاه و دیدن دوستان قدیمی و یا پیدا کردن دوستان جدید؛ هر کدام از این اتفاقات، خاطرات خوش ماه مهر است که همه انتظار آن را می‌کشند.

اکنون این شادی و نشاط با یک رویداد فرهنگی بزرگی در همدان همراه شده و آن برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است و این امر می‌تواند شروع یک سال تحصیلی پر از شور و نشاط و هیجان را رقم بزند.

باید گفت کودکان و نوجوانان آینده‌ساز مملکت، نیاز به شادی و شاد زیستن دارند و با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، برگزاری چنین جشنواره‌هایی فضایی سالم برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند و فرصتی است تا از طریق اینگونه برنامه‌ها، نکات تربیتی مهمی را به آنان یادآور شد.

از نکات برجسته این جشنواره، بین‌المللی بودن آن و حضور نمایندگانی از کشورهای خارجی است که می‌توان از این فرصت نیز استفاده کرد و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی را ترویج داد.

با توجه به اقبال و آمادگی مسئولان استان همدان برای برگزاری جشنواره‌های متعدد و اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شناخته شده است، می‌توان از این ظرفیت‌ها برای هرچه بهتر شاد زیستن که حق کودکان و نوجوانان است، استفاده کرد و برنامه‌های متنوع و پرباری در طول سال برای آنان برگزار کرد؛ به خصوص شادی کودکانی که در حاشیه شهر و نقاط محروم استان زندگی می‌کنند.

افزون بر مطالب ذکر شده، باید به این نکته نیز اشاره کرد که برگزاری جشنواره‌هایی در سطح بین‌المللی و همچنین ملی در استان همدان باعث می‌شود تا این استان بیش از پیش شناخته شده و همچنین برپایی تورهای گردشگری در کنار اینگونه جشنواره‌ها و بازدید میهمانان از اماکن تاریخی می‌تواند در زمینه درآمدزایی استان مؤثر واقع شود.

به هر حال برگزاری چنین برنامه‌هایی در استان همدان به لحاظ مادی و معنوی منافع و تأثیرات بسیاری در بر دارد که می‌طلبد مسئولان به طرز شایسته‌ای از اینگونه فرصت‌ها برای ارتقای این استان استفاده کنند.

انتهای پیام/89030/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول