اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

صلح حدیبیه نمونه بارزی از سیاست نرمش قهرمانانه پیامبر اسلام بود

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه نرمش قهرمانانه در مقاطع مختلف اسلام وجود داشته است، صلح حدیبیه را نمونه بارزی از سیاست نرمش قهرمانانه پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد.

صلح حدیبیه نمونه بارزی از سیاست نرمش قهرمانانه پیامبر اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به مطرح شدن موضوع نرمش قهرمانانه از طرف مقام معظم رهبری اظهار کرد: نرمش قهرمانانه در صدر دیپلماسی خارجی کشور است.

وی، نرمش قهرمانانه را انعطاف تاکتیکی در سیاست خارجی برای تحقق راهبردهای معین و محدود در شرایط برتر و قدرت با هدف امکان مانور و استفاده در دیپلماسی خارجی به گونه‌ای که بتوان راه بهانه‌جویی را بر دشمن ببندد و تبلیغات و جنگ روانی دشمن را خنثی کند، عنوان کرد.

شفیعی‌زاده تحقق امر مذکور را سبب موفقیت کشور در عرصه دیپلماسی خارجی خواند و افزود: نرمش قهرمانانه در مقاطع مختلف اسلام وجود داشته است.

امام جمعه موقت رشت صلح حدیبیه را نمونه بارزی از نرمش قهرمانانه پیامبر (ص) دانست و خاطرنشان کرد: صلح‌نامه پیامبر (ص) پس از فتح مکه نرمش قهرمانانه بود.

وی جریان حکمیت در زمان علی (ع) را نرمش قهرمانانه توصیف کرد و گفت: صلح امام حسن (ع) از جمله نرمش‌های قهرمانانه است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری موضوع نرمش قهرمانانه را 17 سال گذشته برای نخستین بار در جمع سفرای کشور اعلام کرد، افزود: نرمش قهرمانانه در عرصه سیاست خارجی طبق راهبرد اساسی و توجه به مصالح، حکمت و عدول نکردن از خط قرمزها انجام می‌شود.

*نرمش قهرمانانه تاکتیک در راهبردها است

امام جمعه موقت رشت نرمش قهرمانانه را اقدامی مطلوب دانست و بیان کرد: نرمش قهرمانانه به معنای سازش نیست و تاکتیک در راهبردها است.

وی با تاکید براینکه نرمش قهرمانانه متکی به راهبردهای اساسی است، اذعان کرد: نرمش قهرمانانه خنثی‌کننده عملیات روانی دشمن است.

*نرمش قهرمانانه اتمام حجت به رابطه با آمریکا است

شفیعی‌زاده نرمش قهرمانانه را پاسخی به افکار عمومی جهان ذکر کرد و یادآور شد: نرمش قهرمانانه اتمام حجت برای افرادی است که به دنبال رابطه با آمریکا هستند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه نهضت‌های آزادی‌بخش و دوستان خارجی جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به موضوع نرمش قهرمانانه توجیه شوند، اظهار کرد: نرمش قهرمانانه نشان دهنده کرنش و تسلیم آمریکا در مقابل ملت ایران است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز از اصول خود کوتاه نیامده و آمریکا پس از 35 سال حاضر به مذاکره با نظام اسلامی شده است.

شفیعی‌زاده به مشکلات کشور اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکلات کشور به دلیل سوء تدبیر مدیریت داخلی بوده و تحریم‌ها در 35 سال گذشته وجود داشته است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به برقراری رابطه دیپلماتیک آمریکا با ایران، بیان کرد: جنگ سوریه از جمله مواردی است که آمریکا مجبور شده با ایران مذاکره کند.

وی سوریه را باتلاقی برای گرفتار شدن آمریکا دانست و یادآور شد: تمام کشورها به کمک آمریکا آمدند و حتی عربستان و قطر حاضر شدند هزینه‌های جنگ علیه سوریه را بپردازند اما نتوانستند موفقیتی کسب کنند.

شفیعی‌زاده با تاکید براینکه آمریکا بدون کمک ایران نمی‌تواند از باتلاق سوریه خارج شود، اذعان کرد: شرایط سوریه عرصه را به کشورهای دیگر تنگ کرده است.

امام جمعه موقت رشت پیشرفت در تکنولوژی هسته‌ای را از جمله موضوع‌های مذاکره آمریکا با ایران عنوان کرد و یادآور شد: انتخابات پر شور ملت ایران موجب شده آمریکا به دنبال مذاکره با ما باشد.

وی شکست تندروها در نظام اسلامی و افول توان یک‌تازی آمریکا در جهان را از دیگر موضوع‌ها دانست و اظهار کرد: اکنون شرایط رکود اقتصادی در آمریکا حاکم است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه آمریکا با اعمال تحریم‌ها علیه ایران دچار مشکل شده است، تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ایران دولت آمریکا را به تعطیلی کشانده و 700 هزار کارمندان را به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستادند.

امام جمعه موقت رشت، موضوع‌های مذکور را از جمله مواردی دانست که آمریکا به دنبال رابطه با نظام اسلامی است.

انتهای پیام/84001/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول