اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد کهگیلویه و بویراحمد:

قربان روز وارستگی از تعلقات دنیوی و اتصال به معبودیت است

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: عید قربان روز وارستگی از تعلقات دنیوی و اتصال به معبودیت است.

قربان روز وارستگی از تعلقات دنیوی و اتصال به معبودیت است

حجت‌الاسلام سید حکمت‌الله هاشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک عید قربان به ملت شریف ایران و با تاکید بر این‌که انسان نباید از رحمت خدا ناامید باشد، اظهار کرد: حضرت امام جعفر صادق(ع) فرمودند اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد غفران برای او نیست مگر آنکه عرفه را درک کند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد کهگیلویه و بویراحمد از ویژگی‌های روز عرفه را دعا و نیایش به درگاه ربوبیت عنوان کرد و گفت: پیشوایان معصوم (ع) با استفاده از موقعیت معنوی روز عرفه مردم را به راز و نیاز و تقویت پیوند با سرچشمه کمالات ترغیب و تشویق می‌کردند؛ چرا که اساس شخصیت حقیقی انسان و ارزش او به اندازه ارتباطش با خداوند متعال تعیین می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی‌پور گفت: امام حسین (ع) با استفاده از فضای معنوی روز عرفه در صحرای عرفات و در دامنه کوه جبل‌الرحمه مناجات زیبای خود را زمزمه کرده و آوای ملکوتی‌اش نه تنها در میان حاجیان خانه خدا در صحرای عرفات طنین‌انداز بود و آن نیایش‌های عاشقانه در طول تاریخ دل‌های مشتاق را تحت تاثیر قرار داده است.

این مسئول فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: آنچه از روایات و دعاهای اهل بیت(ع) در این روز به دست می‌آید نشانگر آن است که پروردگار هستی این روز را برای مناجات خود انتخاب کرده و نعمت‌های مادی و معنوی خود را در روز عرفه بر بندگانش ارزانی داشته است.

هاشمی‌پور با تاکید بر این‌که توجه به معنویت و ارتباط با خدا و توسل به اولیاء الهی جامعه را در برابر گناه و آسیب‌ها بیمه می‌کند، گفت: در فرهنگ اسلامی عید قربان از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است این عید به معنای بازگشت انسان به مقام تقرّب الهی که این مقام در سایه مبارزه با هواهای نفسانی و در پرتو تهذیب، خودسازی و بهره‌وری از فرصت‌های ناب به دست می‌آ‌ید.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضرت ابراهیم (ع) با ذبح حضرت اسماعیل (ع) اوج ارادت و بندگی خود را نسبت به خدا نشان داد و از این امتحان سخت سربلند خارج شد.

وی با بیان این‌که قربان به معنای نزدیک شدن انسان به هدف است، اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) با توجه به امر خدا در این روز همه حجاب‌ها و پرده‌‌ها را کنار زد و به خدا نزدیک شد و به همین دلیل عید قربان به این عید معروف شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی‌پور با بیان این‌که عید قربان نشانه اوج ارادت و بندگی بندگان است، گفت: در روز عرفه باید با عبادت و روزه‌‌داری زمینه دستیابی و نزدیکی به قرب الی‌الله را فراهم کنیم.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فلسفه قربانی کردن در روز عید قربان، گفت: در حقیقت قربانی گوسفند به معنای این است که حضرت ابراهیم (ع) مادیات و ظواهر دنیوی را در راه خدا ذبح و فدا کردند.

انتهای پیام/82011/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول