اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

قربان عید قربانی کردن آرزوها در راه رضای خداست

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: قربان، عید قربانی کردن جان و مال و همه آمال و آرزوهای انسان در راه رضای خدای متعال است.

قربان عید قربانی کردن آرزوها در راه رضای خداست

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: عید قربان یکی از بزرگترین اعیاد جهان اسلام است و اهل سنت و شیعیان آن را گرامی می‌دارند و با همه وجود در تکریم اعمال و عبادات آن تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به جای آوردن حج، عبادت بسیار بزرگی است که جا دارد به دنبال آن عید بزرگی برپا شود؛ عیدی که در آن روز مبارک همه چیز فدای تقرب الهی می‌شود.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: در حقیقت حضرت ابراهیم(ع) با قربانی کردن فرزندش تمام زندگی‌اش را فدای قرب الی‌الله کرد و خدای متعال در پاسخ به این عمل بزرگ حضرت ابراهیم(ع) هدیه‌ای فرستاد که با قربانی کردن آن فرزندش ادامه حیات پیدا کند.

وی با اشاره به معنای عید قربان گفت: عید قربان در حقیقت، عید قربانی کردن جان و مال و همه آمال و آرزوهای انسان در راه رضای خدای متعال است.

انصاری بویراحمدی خاطرنشان کرد: انسان در این عید مبارک در حقیقت همه آنچه غیر از خداست را برای رضای خدا قربانی می‌کند تا به تقرب الهی نائل شود.

وی تصریح کرد: در این عید بزرگ شادی‌ها جاری و نیکوکاری‌ها گسترده می‌شوند و در تمام جامعه اسلامی رنگ، بو و ذکر الهی به مشام می‌رسد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: وظیفه داریم آنگونه که دستورات الهی است و پیامبر اسلام(ص) فرمود نسبت به این عید بزرگ ادای وظیفه کرده و با به جای آوردن اعمال و عبادات، خود را هرچه بیشتر به خداوند متعال نزدیک سازیم.

وی عنوان داشت: باید مواظب باشیم تمام اعمال برای جلب رضایت خدا باشد و اعمال و عظمت عید قربان و قربانی کردن در این عید ما را به سعادت دنیا و آخرت نزدیک کند.

انصاری بویراحمدی تاکید کرد: باید در روز عید قربان پوشش، اخلاق، کردار و همه وجود ما لباس تقوا و رنگ و بوی الهی داشته باشد تا خدا به طور مطلوب به ما عنایت کرده و این اعمال را ذخیره آخرت قرار دهد.

انتهای پیام/78003/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول