اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رابر:

نماز عید قربان در حسینیه جامع رابر اقامه می‌شود

امام جمعه موقت رابر گفت: آیین نماز عید سعید قربان در محل حسینیه جامع شهر رابر اقامه می‌شود.

نماز عید قربان در حسینیه جامع رابر اقامه می‌شود

حجت الاسلام محمد شهابی امروز در حاشیه مراسم پر فیض دعای عرفه در محل گلزار شهدای گمنام در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور در حسینیه جامع شهرستان رابر در روز چهارشنبه 24 مهر ماه از ساعت هشت صبح با حضور مردم مومن و خداجوی اقامه می‌شود.

وی افزود: عرفه یوم‌الله و روز دعا و نیایش است و این روز برای همه مسلمانان جهان به ویژه کسانی که در سرزمین عرفات حضور داشته باشند از عظمت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه موقت رابر به جایگاه ارزشمند و تاثیرگذار دعای عرفه و اعمال این روز اشاره کرد و بیان داشت: دعای عرفه دارای درس‌هایی ماندگار است که یکی از آموزه‌های این دعا شکرگذاری به درگاه الهی است به گونه‌ای که کمبودها را بخشی از نعمت‌های بزرگ الهی بدانیم.

شهابی بیان کرد: از دیگر درس‌های این دعا رسیدن به جایگاهی است که آدمی خود را در پیشگاه حضرت حق فقیر و در مقابل خداوند غنی و بزرگ بداند و هیچ زمان از رحمت الهی ناامید نشود، زیرا ناامیدی به معنای محدود کردن توانایی‌های خداوند در اندیشه است.

وی با بیان اینکه عرفه یکی از ایام پر فیض و با برکت خداوند است، افزود: در این روز درهای رحمت و برکت الهی بر روی مردم گشوده می‌شود تا گناهان و لغزش‌های آدمی بخشیده شود.

این مسئول تصریح کرد: روز عرفه فرصتی برای پاکسازی انسان از گناه است و زمان بسیار مهمی برای عبادت و تضرع بندگان به درگاه باری تعالی به شمار می‌رود.

شهابی درباره جایگاه رفیع دعای این روز بزرگ اظهار کرد: دعای عرفه از مشهورترین دعاها با مضامین عارفانه‌ای چون شناخت و تضرع به درگاه پروردگار است.

انتهای پیام/2446/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول