اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی توسط فرهنگیان

روز حافظ در رودان گرامی داشته شد

به مناسبت بیستم مهرماه سالروز بزرگداشت شاعر نامی و بلندآوازه قرن هشتم هجری، فرهنگیان و جامعه فرهنگی رودان، مراسمی آیین بزرگداشتی در این راستا برگزار کرد.

روز حافظ در رودان گرامی داشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، این مراسم بزرگداشت امشب با حضور جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان شاعر و دوستداران شعر و ادب فارسی در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش رودان برگزار شد.

آرزو خادمی، کارشناس امور فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش رودان با ابراز خرسندی از استقبال فرهنگیان از محفل حافظ خوانی در سالروز بزرگداشت شمس‌الدین محمد گفت: عصر زندگی حافظ دوران شکوفایی و تحول در زبان فارسی محسوب می‌شود که با آخرین مراحل تحول زبان فارسی و فرهنگ اسلامی همراه شد و از این رو زبان، نگارش و اندیشه حافظ در مقایسه با سایر شعرای پارسی گوی به زبان ما نزدیکتر و از خواستگاه بیشتری برخوردار است.

وی، هدف از برگزاری مراسم بزرگداشت روز حافظ را آشنایی بیشتر دوستداران فرهنگ پارسی با آثار لسان‌الغیب، شناخت زندگی و عرفان در کلام حافظ و تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به منظور کاوش در فرهنگ و ادب ایران اسلامی عنوان کرد.

در این مراسم که با حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان شاعر و دوستدار شعر و ادب فارسی برگزار شد، پس از تمجید از هنر کلام حافظ در خلق حماسه جاوید در فرهنگ و ادب پارسی، شعرا به خوانش اشعار و غزلیات حافظ پرداخته و مسابقه مشاعره در بین فرهنگیان و دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/88005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول