اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش رودان مطرح کرد

فعالیت یک مراقب سلامت برای هر 750 دانش‌آموز رودانی

معاون اداره آموزش و پرورش رودان گفت: به ازای هر 750 دانش‌آموز، یک مراقب سلامت در مدارس استان فعال است.

فعالیت یک مراقب سلامت برای هر 750 دانش‌آموز رودانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، عبدالله عبدی بحرینی صبح امروز در نشستی مرتبط با سلامت با مقدم خواندن بهداشت بر درمان و تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی در زندگی فردی و اجتماعی و برنامه‌ریزی مدارس در راستای اجرای مطلوب برنامه‌های آموزشی به منظور رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه از مراقبان سلامت خواست تا در نهایت دقت و حساسیت نسبت به مسائل بهداشتی و مشاوره تحصیلی و خانوادگی دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی با تقدیر از زحمات مربیان بهداشت مدارس در سال تحصیلی 92 - 91 در به ثمر نشاندن برنامه‌های اجرایی در مدارس با ضرورت بازسازی و برنامه محوری تمامی فعالیت‌های مراقبان سلامت، بر لزوم استفاده از پتانسیل و استعداد دانش‌آموزان در پیشبرد اهداف سلامت و فرهنگ‌سازی مثمر ثمر در مدارس با انتخاب رابطان سلامت و انتقال معانی و مفاهیم به خانواده‌ها تاکید کرد.

عبدالحسین حسین‌زاده کارشناس مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مدیریت آموزش و پرورش رودان نیز در این نشست با یادآوری رسالت مراقبان سلامت در بهبود وضعیت فردی و اجتماعی مدارس و گسترش فرهنگ بهداشت فردی و عمومی در راستای سلامت اجتماع از مربیان خواست تا نسبت پیگیری و رفع نواقص احتمالی که در مدارس سلامت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند اقدام کنند.

حسن‌زاده در ادامه گفت: به ازای هر 750 نفر دانش‌آموز یک مراقب سلامت در مدارس مشغول به کار است که امیدواریم با افزایش تعداد مراقبان سلامت و همکاری مدیران و معاونان مدارس، شاهد پیشرفت و ترقی در مشاوره و پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در مدارس باشیم.

نخستین گردهمایی مراقبان سلامت مدارس شهرستان رودان به منظور تبیین و برنامه‌ریزی یک‌ساله در راستای اهداف سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان برگزار شد.

در ادامه این نشست مراقبان سلامت با بیان نکته نظرات خود پیرامون برنامه‌های سلامت دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی پرداختند.

مراقبان سلامت مدارس شهرستان در این نشست به ارائه گزارش یک‌سال گذشته در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های مشاوره‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا شده در مدارس پرداخته و لزوم اهتمام جدی به مسائل روحی روانی و تاثیرگذاری آن بر روند آموزش دانش‌آموزان را متذکر شدند.

انتهای پیام/88006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول