اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری گرگان خبر داد

آموزش همگانی یکی از راهکارهای حل معضل ترافیک + تصاویر

سرپرست شهرداری گرگان گفت: یکی از راهکارهای حل مشکلات شهری و به خصوص ترافیک، شناسایی جامعه، هدف و آموزش همگانی است.

آموزش همگانی یکی از راهکارهای حل معضل ترافیک + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی عصر امروز در در همایش آموزش «آرامش و فرهنگ رانندگی» اظهار داشت: عده‌ای بر این اعتقاد هستند که آموزش مختص سن خاصی هست که تحقیقات علمی خلاف این مسئله را ثابت کرده است و آموزش در هر سنی لازم و ضروری می‎باشد.

وی با توجه به برگزاری همایش آموزش «آرامش و فرهنگ رانندگی» تصریح کرد: رفتار مردم در بحث شهرنشینی و به خصوص حمل و نقل شهری و ترافیک نشان می‎دهد که با آموزش، فرهنگ جامعه ارتقا پیدا می‎کند و بسیاری از مشکلاتی که در شهرها با آنها درگیر هستیم ناشی از فرهنگ غلط حاکم بر جامعه است.

ابراهیم کریمی سرپرست شهرداری گرگان

* کشورهای همسایه در بحث فرهنگ شهرنشینی از ما جلوتر هستند

کریمی با توجه به فرهنگ عمومی مردم ایران در مقایسه با رفتار  مردم کشورهای همجوار، افزود: با توجه به پیشینه تاریخی مردم ایران در مقایسه با کشورهای همسایه، متاسفانه در بحث فرهنگ عمومی و شهرنشینی آنها در رعایت مقررات بسیار از ما جلوتر هستند.

سرپرست شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: تغییر فرهنگ شهرنشینی با برگزاری چنین همایش‎های آموزشی امکان‎پذیر خواهد بود و تا زمان تغییر فرهنگ اجتماعی و الگوسازی، این دوره‌ها باید در کنار اقدامات عملیاتی تداوم پیدا کند.

کارشناس رفتارهای ترافیکی شهرداری گرگان نیز در این همایش گفت: ایران یکی از پرخطرترین جاده‎های جهان را دارد که حوادث جاده‎ای تمام خانواده‌های ایرانی را درگیر کرده است.

مهدی اسماعیل‌تبار متذکر شد: بزرگترین مشکل جامعه ما فرهنگ است و رانندگان باید بدانند هر رفتار غیرقانونی به ضرر آنها خواهد بود.

مهدی اسماعیل‎تبار کارشناس رفتارهای ترافیکی شهرداری گرگان

متخصص مدیریت و برنامه‎ریزی فرهنگی و تحلیل‎گر مسائل اجتماعی، گفت: اگر این همایش‎ها با دقت و استمرار خوبی همراه باشد می‎توان به نتایج خوب امیدوار بود.

رئیس پلیس راهور استان گلستان نیز در این همایش گفت: در سال جاری شورای ترافیک استان برای افزایش ایمنی سرویس مدارس، تدابیری را اندیشید که یکی از آنها الزام رانندگان سرویس مدارس به داشتن چراغ خودگردان بود.

علی‎اصغر مهری اظهار داشت: گرگان به عنوان بزرگترین شهر استان گلستان 29 درصد از جمعیت کل استان را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: 49 درصد کل خودروهای شماره‎گذاری شده در سطح استان گلستان در گرگان شماره‎گذاری شده و تعداد زیادی از جامعه 200 هزار دستگاه موتورسیکلت موجود در استان گلستان در گرگان تردد می‎کنند.

مهری بیان کرد: 49 درصد کل ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی سطح استان در گرگان حضور دارند که یعنی از 6 هزار و 200 دستگاه بیش از 3 هزار دستگاه در گرگان حاضر هستند.

40 درصد کل کشته‎ها و 44 درصد مصدومان در شهر گرگان بوده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان خاطرنشان کرد: در شش ماه ابتدای سال جاری 41 درصد کل اعمال قانون صورت گرفته در استان در گرگان انجام شده که بخش قابل ملاحظه‎ای از آن توسط مرکز مانیتورینگ شهرداری گرگان انجام شده است.

مهری متذکر شد: 44 درصد مبلغ ریالی اعمال قانون استان گلستان در شهر گرگان انجام شده است.

وی افزود: 52 درصد کل تصادفاتی که منتهی به ترسیم کروکی شده در گرگان رخ داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان تصریح کرد: 40 درصد کل کشته‎ها و 44 درصد مصدومان در شهر گرگان بوده است و از تعداد کشته‎های تصادف‎های رانندگی در شش ماه نخست سال جاری 78 درصد عابر پیاده و 11 درصد موتورسوار بوده‎اند و در جمع 89 درصد کشته‎های شهرستان گرگان عابر یا موتورسوار بوده است.

وی یادآور شد: موتورسیکلت‎ها در 24 درصد تصادفات فوتی مقصر و در 29 درصد کل تصادفات فوتی درگیر بوده‎اند.

مهری ادامه داد: 46 درصد مصدومان تصادفات رانندگی در گرگان موتورسوار و 37 درصد عابر پیاده بودند و در جمع 83 درصد تصادفات شهر گرگان موتورسوار یا عابر پیاده بوده است.

وی گفت: در تصادفات جرحی موتورسواران در 23 درصد مقصر و در 34 درصد درگیر تصادفات بوده‎اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان در پایان ابراز داشت: باید به سرعت و دقیق برنامه جامع کاهش تصادفات در مرکز استان پیش‎بینی شود و با همپوشانی دستگاه‎های اجرایی سهم و تکلیف دستگاه‎‎ها مشخص شود تا با برنامه‎ای مشخص شاهد کاهش تصادفات و سوانح رانندگی باشیم.

این همایش با موضوع «آرامش و فرهنگ رانندگی» ویژه رانندگان تاکسی، اتوبوس و سرویس مدارس با سخنرانی دکتر مهدی اسماعیل‎تبار متخصص مدیریت و برنامه‎ریزی فرهنگی، تحلیل‎گر مسائل اجتماعی و کارشناس برنامه‎های رفتارهای ترافیکی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول