اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرانجام انحصار تبلیغات گرگان در دستان «نقشینه»

آذرماه قرارداد «نقشینه» با شهرداری گرگان تمام می‎شود

پس از بیش از یک سال پیگیری و کشمکش اتمام قرارداد شرکت آگهی و تبلیغات نقشینه در گرگان سرانجام انحصار تبلیغات شهری در گرگان در آذماه به پایان خواهد رسید.

آذرماه قرارداد «نقشینه» با شهرداری گرگان تمام می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یکی از موضوع‎هایی که در رونق تولید، پیشرفت اقتصاد و بازار و اطلاع‎رسانی و آگاهی در جامعه بسیار مهم و قابل توجه است، امر تبلیغات است.

تبلیغات راه‎های گوناگونی دارد که تبلیغات در سطح شهر به لحاظ دید مناسب و تردد عموم مردم در نقاط مختلف شهر یک ابزار بسیار مهم و تاثیرگذار است.

در سال‎های گذشته این امر در شهرداری گرگان مورد توجه قرار گرفت و امر تبلیغات درون‎شهری و مدیریت محیطی تبلیغات در شهرداری گرگان به دلیل سپردن آن به یک شرکت خصوصی جهش چشمگیری داشت.

از سال 1384 تاکنون با وجود آنکه شرکت‎های گوناگون آگهی و تبلیغات در گرگان حضور داشتند و به فعالیت مشغول بوده‎اند شورای شهر گرگان با تصویب لایحه‎ای موضوع سپردن تبلیغات درون‌شهری را به شرکت آگهی و تبلیغات نقشینه واگذار کرد و مقرر شد شهرداری گرگان قراردادی را با شرکت نقشینه منعقد کند.

این شرکت در چندسال گذشته مشغول به فعالیت بود و به واقع با انجام‎ مسائل خلاقانه و استفاده از نیروهای کارآمد در ماه‎های ابتدایی توانست موفق عمل کند اما در ادامه نارضایتی‎هایی از جانب مردم درباره این شرکت به گوش می‎رسید.

این شرکت در حال انجام فعالیت بود که اعضای شورای شهر گرگان در سال گذشته نسبت به اتمام مدت مقرر در مصوبه شورا درباره پایان قرارداد شهرداری گرگان با شرکت آگهی و تبلیغات نقشینه به ابراهیم کریمی شهردار گرگان تذکر داد و پس از چند هفته این موضوع بحث اول و مورد پیگیری جدی شورای شهر قرار گرفت.

تاکید فائزه عبدالهی بر اتمام قرارداد شرکت نقشینه / اتمام قرارداد به شرکت نقشینه ابلاغ شده است

اعضای دوره سوم شورای اسلامی شهر گرگان در پانصد و بیست و سومین جلسه رسمی و علنی که در واقع نخستین جلسه رسمی و علنی این شورا پس از خلق حماسه سیاسی مردم در سال 1392 بود که باز هم بر اتمام قرارداد شرکت نقشینه تاکید کردند و این در حالی بود که این موضوع به صورت جدی در رسانه‎های مکتوب مجازی پیگیری می‎شد.

فائزه عبدالهی سخنگوی سومین دوره شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه در خصوص پایان قرارداد شرکت تبلیغاتی نقشینه اعلام کرد: پس از درج خبری با عنوان «با اتمام قرارداد فی‌مابین؛ شرکت نقشینه تبلیغات شهری را به شهرداری تحویل می‎دهد» در سایت خبری شورای شهر گرگان در هشتم خرداد 1392 مصاحبه‎ای با مضمون و محتوای مشترک در دو نشریه استان و برخی از پایگاه‎های اطلاع‌رسانی به نقل از مدیر مسئول کانون آگهی و تبلیغاتی نقشینه منعکس شده است که توضیح چند نکته پیرامون اظهارات مطرح شده در این مصاحبه برای تنویر افکار عمومی الزامی است.

وی اظهار داشت: در بخشی از اظهارات نقل شده طی این مصاحبه عنوان شد که نامه شهرداری به شماره و تاریخ 11163.1 مورخ 29/2/92 مبنی بر اعلام اتمام قرارداد به این کانون ارجاع نشده است و مدیریت کانون نقشینه از طریق سایت خبری شورای شهر از محتوای آن مطلع شده است، در حالی که پاسخ نامه مذکور از طریق وکیل این کانون به شماره 12/235 در تاریخ 8/3/92 به دبیرخانه شورای شهر گرگان ارسال شده است.

قرارداد شرکت نقشینه در اردیبهشت ماه سال‌جاری به اتمام رسیده است

عبدالهی ادامه داد: یکی دیگر از ادعاهای مطرح شده مدیریت این کانون در مصاحبه تنظیم شده این بود که قرارداد این کانون هنوز به اتمام نرسیده است و آنها تا تاریخ 15 آذر 92 طرف قرارداد شهرداری هستند، در حالی که در مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان برای انعقاد قرارداد با این کانون به شماره 89.42069.3 مورخ 29/2/92 به صراحت قید شده است که تمدید تاریخ قرارداد شماره 41202.1 – 29/9/84 شهرداری با این کانون از تاریخ 1/2/89 به مدت سه سال شمسی است و تاریخ ثبت قرارداد نمی‎تواند حاکم بر مصوبه قانونی شورای شهر باشد.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر بر اساس آئین‌نامه مالی شهرداری‎ها و همچنین قرارداد فی‎مابین اختیار کاهش و افزایش قراردادها تا 25 درصد به شهرداری واگذار شده است و در قرارداد مذکور نیز آیتم زمان مشمول این افزایش و کاهش 25 درصدی است.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: لازم به توضیح است که موارد فوق‌الذکر در نامه شماره 1544.1 مورخ 19/3/92 شهردار گرگان به کانون نیز به صراحت قید شده و شهرداری به کانون اعلام کرد که حداکثر ظرف 10 روز آینده نسبت به اتمام قرارداد و تعیین تکلیف امکانات تبلیغاتی موجود اقدام کند و چنانچه این کار انجام نشود شهرداری با استفاده از ظرفیت قانونی قرارداد، امکانات موجود را در جهت حمایت از منافع بیت‌المال تعیین تکلیف نموده و جمع‌آوری خواهد کرد.

موضوع اتمام شرکت نقشینه در حال بررسی و تذکرهای مکرر و جدی به شهردار گرگان و شرکت نقشینه بود که این شرکت با ارائه مستندات و ظاهراً قراردادی اعلام کرد که کماکان با شهرداری گرگان قرارداد دارد و بر اساس این قرارداد مجاز است که به کار خود ادامه دهد.

ابراهیم کریمی نیز در پانصد و سی‎وسومین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر گرگان که در روز 26 مردادماه سال‌جاری برگزار شد، اظهار داشت: 10 روز پیش، پرونده کانون تبلیغات نقشینه به دادستان ارائه شد تا روزنه‎ای برای گرفتن خسارات در این زمینه مهیا شود.

اتمام قرارداد «نقشینه» تا آذرماه سال‌جاری / تناقض مصوبه شورا با اجرای آن از طرف شهرداری گرگان

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در پیگیری خبرنگار فارس در خصوص سرانجام فعالیت شرکت نقشینه امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: پایان قرارداد شرکت نقشینه در آذرماه سال‌جاری است و در حال حاضر در انتظار هستم تا قرارداد این شرکت با شهرداری گرگان به اتمام برسد.

ناصر گرزین بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر گرگان قرارداد شرکت نقشینه سال گذشته به پایان رسیده اما متاسفانه بر اساس قراردادی که این شرکت با شهرداری گرگان دارد مجاز است تا پایان آذرماه سال‌جاری به کار خود ادامه دهد.

وی اعلام کرد: موضوعی که در این بین اتفاق افتاده این است که بین مصوبه شورای شهر و قراردادی که شهرداری با شرکت نقشینه منعقد کرده تناقض‎هایی وجود دارد.

رئیس شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این قرارداد یکبار تمدید شده است، آنچه که در قرارداد متمم قید شده یک سال بیشتر از مدت مصوب توسط شورای شهر گرگان است.

گرزین افزود: با تمام این مسائل اگر آن یکسال افزایش را هم نادیده بگیریم و قبول کنیم که شهرداری درست عمل کرده باز هم باید قرارداد شهرداری گرگان با این شرکت در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال‌جاری به پایان می‎رسید اما این شرکت سندی را ارائه کرده که با شهرداری گرگان تا آذرماه سال‌جاری قرارداد دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‎توان این عمل شهرداری را هدف‎دار دانست گفت: انشا‎الله که این طور نیست و امیدواریم که هدف‎دار نبوده باشد.

با انحصار امور شهری مخالفم

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: من اعتقاد دارم شرکت نقشینه پیمانکار خوبی است و در این مدت فعالیت‎های خوبی هم انجام داده است.

وی افزود: در این موضوع انتقادی به پیمانکار وارد نیست و من از نحوه اجرای کار توسط شهرداری گرگان انتقاد دارم.

گرزین ادامه داد: البته با این مسئله که کل شهر را به یک پیمانکار بسپاریم مخالفم و به نظر من دیگر جای رقابت و پیشرفت باقی نخواهد ماند.

وی بیان کرد: تمدید قرارداد در شهرداری و شورای شهر کار اشتباه و در واقع ضایع شدن حقوق شهروندی است و این قرارداد هم یکی از ده‎ها قراردادی است که در شهرداری و شورای شهر گرگان تمدید می‎شود.

گرزین گفت: اینکه یک قرارداد از سال 1384 تاکنون ادامه داشته باشد به هیچ عنوان در راستای منافع مردم نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: من پیشنهاد دادم و اعتقاد دارم که شهر به چهار قسمت تقسیم شود و چهار پیمانکار با شرکت در مناقصه و برنده شدن در آن به مدت دو سال امور تبلیغاتی را در مناطق خود به دست بگیرند.

گرزین ادامه داد: پس از دو سال نیز با برگزاری مناقصه مجدد شرکت‎های دیگر حاضر شوند و این امر در چرخش باشد، چه بسا شاید همان شرکت دوباره در مناقصه شرکت کرد و توانست برنده شود که هیچ مشکلی هم نخواهد داشت.

وی در پایان ابراز داشت: ما در شهر و در پروژه‎های مختلف نباید انحصارطلبی را ایجاد کنیم چه بسا که در بسیاری از قراردادها و مسائل در شهرداری و شورای شهر گرگان به این شکل است که قرارداد شرکت نقشینه هم یکی از آنها بود و امیدوارم در این دوره این موضوع حل شود و دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

انحصار تبلیغات در دستان یک شرکت و ورشکستگی شرکت‎های دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، انحصار تبلیغات شهر گرگان آنقدر در دستان این شرکت محکم بود که دیگر مجالی برای فعالیت دیگر شرکت‎ها باقی نماند و حتی چند شرکت تا مرز ورشکستگی پیش رفت و بسیاری از آنها به سختی خود را سرپا نگه داشته‎اند.

آخرین اقدام شرکت تبلیغاتی نقشینه در گرگان نصب تلویزیون شهری بود که با هزینه میلیاردی در میدان ولیعصر(عج) نصب شد که نصب این تلویزیون آن هم در انحصار یک شرکت خاص بحث‎ها و اعتراض‎های بسیار زیادی را به همراه داشته و تا به امروز هم دارد.

این تنها قرارداد و یا مصوبه و تذکری نبوده که ابراهیم کریمی شهردار گرگان و مجموعه شهرداری گرگان به آن بی‎توجه بوده و ساز خود را کوک کرده و نواخته است، شاید این‎ها مسائلی بوده که شورای دوره سوم در گرگان به این موضوع معروف شد که شورای شهر دوره سوم شورای شهرداری است نه شورای شهر.

امیدواریم پس از اتمام قرارداد این شرکت در آذرماه سال‌جاری قرارداد دیگری بر روی میزها نیاید و رقابت امر تبلیغات شهر گرگان به یک روال عادلانه و صحیح تبدیل شود تا شرکت‎ها و جوانان دیگر نیز بتوانند از این ظرفیت بسیار بالا در شهر استفاده کنند و در شورای دوره چهارم نیز این امور اصلاح شود و نظارت بیشتری بر عملکرد شهردار و شورای شهر گرگان صورت گیرد.

============

گزارش از سالار احمدی

============

انتهای پیام/83004/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول