اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی برآورد پروژه‌ها صورت گرفت

بازدید مسئولان بندری کشور از دو سازه بزرگ ساحلی در بندرعباس

هیئتی متشکل از مسئولان وزارت راه و بنادر کشور عصر امروز از دو سازه بزرگ ساحلی بندری در بندرعباس بازدید کردند.

بازدید مسئولان بندری کشور از دو سازه بزرگ ساحلی در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیئت همراه در سفر یک‌روزه خود به هرمزگان از مراحل پایانی احداث فاز نخست بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا و همچنین ساختمان در دست احداث بزرگترین ترمینال مسافری دریایی کشور در ساحل بندرعباس بازدید کردند.

سردار انصاری مشاور وزیر راه و شهرسازی، سیدعلی استیری عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون امور دریایی، علیرضا کبریایی معاون توسعه و تجهیز بنادر، محسن صادقی‌فر معاون امور بندری و مناطق ویژه، محمدرضا امامی معاون توسعه مدیریت و منابع در این بازدید تیم هیئت همراه سیدعطا الله صدر مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی را تشکیل می‌دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی که با همراهی حمیدرضا دلبری مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مهدی زندیه وکیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان از فاز نخست پروژه احداث بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا بازدید می‌کرد، از نزدیک ضمن گفت‌وگو با پیمانکار پروژه در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی آن و مشکلات موجود، قرار گرفت.

براساس این گزارش، بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا حدفاصل دو دهکده ساحلی و دهکده گردشگری در ساحل شرقی شهر بندرعباس واقع شده و قرار است پس از اتمام دو فاز تعریف شده برای احداث این بندرگاه، در آینده علاوه بر پشتیبانی از گردشگری جزیره هرمز به دو مجموعه ساحلی منطقه شرق بندرعباس نیز خدمات رسانی کند.

*بازدید از نخستین بندرنخلی شکل کشور در ساحل شرقی بندرعباس

ساخت فاز نخست این بندرگاه اوایل سال 91 شروع شده و در حال حاضر پس از مدت یک سال و نیم، بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پس از بهره‌برداری از فاز نخست این بندرگاه نخلی شکل که کاربری مسافری دارد، فاصله دریایی بندرعباس تا جزیره هرمز از 20 کیلومتر به 13 کیلومتر کاهش می‌یابد.

بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا علاوه بر فعالیت در زمینه مسافری و تفریحی، به رونق اقتصادی منطقه و سهولت جابجایی کالاهای تجاری و مایحتاج مردم جزیره هرمز کمک شایانی خواهد کرد.

طول اسکله این بندر، حدود 4500 متر است که شامل جاده دسترسی و حوضچه پهلوگیری شناور است، همچنین برای اراضی پشتیبانی این بندرگاه، 25 هکتار پسکرانه نیز پیش‌بینی شده است.

*بازدید از ساختمان در دست احداث بزرگترین ترمینال مسافری دریایی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیئت همراه در ادامه برنامه بازدید نیم روزه خود از پروژه‌های بندری هرمزگان، از مراحل پایانی احداث ترمینال مسافری در دست احداث بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور نیز بازدید کرد.

یادآور می‌شود، عملیات اجرایی ترمینال مسافری بندر شهید حقانی در زیربنای 3800 مترمربع و در دو و نیم طبقه پیش بینی شده که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

این ترمینال مسافری شامل مراکز فروش بلیط، سالن‌های انتظار، نمازخانه، رستوران، کافی شاپ و محل استراحت است که در مواقع بروز شرایط نامساعد جوی و تعطیلی موقت بندر، مسافران می‌توانند در فضایی مطلوب از امکانات رفاهی پیش بینی شده در این ترمینال استفاده کنند.

انتهای پیام/88001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول