اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شیلات هرمزگان صورت گرفت

برگزاری دوره بین‌المللی آموزش صید لانگ لاین و مدیریت بنادر صیادی

مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز دوره آموزشی بین‌المللی صید به روش لانگ و لابن و مدیریت بنادر صیادی برای صیادان و تلاشگران این عرصه خبر داد.

برگزاری دوره بین‌المللی آموزش صید لانگ لاین و مدیریت بنادر صیادی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، قدرت میرزاده پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز این دوره آموزشی با بیان اینکه دوره مذکور از 16 مهر ماه ‌جاری آغاز شده است گفت:در این دوره بیش از 60 نفر از صیادان و کارشناسان شیلات و کشاورزی هرمزگان به مدت دو روز شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این دوره با همکاری مرکز توسعه یکپارچه روستایی آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ)، سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان هرمزگان برگزار می‌‌شود، تصریح کرد: موسسه سیرداپ از 15 کشور جنوب شرق آسیا و همچنین جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است که در راستای تبادل اطلاعات و تکنولوژی در بین کشورهای عضو فعالیت می‌کند.

میرزاده هدف از برگزاری این دوره آموزشی تبادل اطلاعات و تکنولوژی کشورهای عضو در راستای صید لانگ لاین که از روش‌های صید مناسب و مسئولانه است و همچنین مدیریت بنادر صیادی خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان با بیش از 28 هزار صیاد، چهار هزار شناور صیادی، بیش از 50 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو و 130 هزار تن ظرفیت تولید ماهی دریایی پتانسیل‌های خوبی در زمینه شیلات دارد، خاطرنشان کرد: امید است صیادان و کارشناسان این حوزه بتوانند بهره لازم را از این دوره‌های آموزشی ببرند.

وی گفت: امید است طرح‌های پایلوت و پروژه‌های اجرایی خروجی این دوره‌های آموزشی باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه استان هرمزگان سالانه با بیش از 180 هزار تن صید رتبه اول صیادی کشور را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: با توجه به نیاز صیادان هرمزگان برای رسیدن به تکنولوژی‌های نوین صید در دنیا، تداوم این دوره‌ها نیازی اساسی برای صیادان هرمزگان است.

اسحق تندرو در پایان خاطرنشان کرد: امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد آن باشیم که این دوره‌ها و تبادل نظرها با جوامع صیادی سایر کشورها حداقل به صورت فصلی صورت گیرد چرا که نقش بسزایی در بهبود روند صید پایدار و مسئولانه دارد.

گفتنی است شورای حکام موسسه سیرداپ هر 24 ماه تحت ریاست یکی از کشورهای عضو آن است که این دوره دو ساله برای کشور ایران در شهریور ماه گذشته به پایان رسید.

انتهای پیام/88001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول