اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

مراسم پرفیض دعای عرفه در قرچک برگزار شد

مراسم پرفیض دعای عرفه عصر امروز در سراسر مساجد، حسینیه‌ها و مقبره شهدای گمنام با حضور مردم متدین و همیشه در صحنه شهرستان قرچک برگزار شد.

مراسم پرفیض دعای عرفه در قرچک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مراسم روحبخش و پرفیض دعای عرفه با حضور رضا ریاحی فرماندار، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه و دیگر مسئولان به همت دفتر امام جمعه و بسیجیان پایگاه مقاومت شهید حر و با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان قرچک در محل مقبره شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

مراسم دعای عرفه همچنین در همه مساجد و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شهرستان قرچک نیز با حضور پرشور امت خداجو و مومن به ‌ویژه جوانان و نوجوانان برگزار شد و همه مومنان دست خود را به سوی آستان جانان بلند کردند.

در این مراسم نورانی به موازات قرائت دعای پر فیض عرفه توسط مداحان به مرثیه‌سرایی و ذکر اوصاف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام پرداختند.

حضور پیرو جوان، زن و مرد حال و هوای خاصی و پرنشاطی به دعای عرفه در شهرستان قرچک داده بود.

گفتنی است، روز نهم ذی‌الحجه‌الحرام، روز عرفه و از اعیاد عظیمه است، اگر چه به اسم عید نامیده نشده است، عرفه روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیر و رانده و خشمناک‎تر از سایر اوقات است و روایت شده که حضرت امام زین‌العابدین (ع) در روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم تقاضای کمک مى‎کرد، امام به او فرمود: واى بر تو، آیا در این روز از غیر خدا تقاضا مى‎کنى، حال آن که در این روز امید مى‎رود که بچه‎هاى در شکم هم از فضل خدا بی‌نصیب نمانند و سعید شوند.

انتهای پیام/2462/ک20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول