اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

کربلا و زائران امام حسین‌(ع) در روز عرفه مورد توجه ویژه خداوند هستند

امام جمعه پلدشت گفت:خداوند در روز عرفه به کربلا و زائران امام حسین‌(ع) توجه و عنایت ویژه‌ای دارد.

کربلا و زائران امام حسین‌(ع) در روز عرفه مورد توجه ویژه خداوند هستند

نقی دوزدوزانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به روز عرفه، اظهار داشت: خداوند در این روز به سه مکان و سه گروه از انسان‌ها توجه ویژه دارد.

وی ادامه داد: کربلا و زائران امام حسین‌(ع)، صحرای عرفات و حجاج بیت‌الله و همچنین مکانی از دنیا که دستی به سوی خداوند بلند شود و دلی بشکند از جمله انسان‌ها و مکان‌هایی هستند که خداوند به آن‌ها در روز عرفه عنایت خاصی دارد.

دوزدوزانی با بیان اینکه برخی از مردم در سرزمین عرفه به گناه خود اعتراف می‌کنند، تصریح کرد: یکی از معانی «عرف» صبر، شکیبایی و تحمل است و به همین دلیل برخی از مردم عرفه را روز تحمل صبر و رنج می‌دانند.

امام جمعه پلدشت افزود: پیامبر گرامی اسلام در روز عرفه سخنان تاریخی خود را در میان حجاج بیان کردند و فرمودند: من در میان شما دو چیز به یادگار می‌گذارم که اگر به آن دو چنگ زنید گمراه نمی‌شوید، یکی کتاب خدا و دیگری سنت و (عترت) من است.

وی با اشاره به اعمال شب و روز عرفه، خاطرنشان کرد: احیا، نماز، عبادت، دعا، زیارت امام حسین (ع) و غسل از جمله اعمال در شب عرفه هستند.

دوزدوزانی ابراز داشت: روزه، قرائت دعای عرفه امام حسین (ع)، قرائت دعای عرفه امام سجاد علیه‌السلام، زیارت امام حسین (ع)، زیارت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع)، اعتراف و اقرار به گناهان از اعمال روز عرفه هستند.

انتهای پیام/61010/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول