اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان:

امامزادگان اصفهان پذیرای مومنان در روز عرفه هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تمام امامزادگان موجود در سطح استان اصفهان برای انجام اعمال روز عرفه پذیرای مومنان در روز عرفه هستند.

امامزادگان اصفهان پذیرای مومنان در روز عرفه هستند

حجت‌السلام حسین اژدری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: روز عرفه یکی از مناسبت‎های مهم مذهبی و دینی ما محسوب می‎شود و در این روز افرادی که توفیق تشرف به حج تمتع را پیدا کرده‎اند با خدای خود در صحرای عرفات به مناجات می‎پردازند.

وی با اشاره به جایگاه روز عرفه در فرهنگ اسلامی افزود: در این روز هر فردی که در صحرای عرفات حضور داشته باشد، می‌تواند لایه‌های حقیقت را کشف کرده و به عرفان حقیقی دست پیدا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه امام‌ حسین(ع) برای نشان‌دادن اهمیت این روز در کنار کوه نور به همراه یاران خود دعای روح‌بخش عرفه را قرائت کرد که سرا‌پا معنا و مفهوم و زیبایی است، تصریح کرد: در این روز انسان‌ها باید درون خود را از پلیدی‌ها و پستی‌ها تهی کرده و از خوبی و محبت‌های حقیقی پر کنند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت پروردگار متعال از منظرهای گوناگون زمینه شناخت خود انسان را به دنبال دارد، ادامه داد: چنانچه در این دعا آمده است که انسان یک موجود نیازمند و محتاج به پروردگار است و توجه به این مسئله به منظور شناخت خود، می‌تواند جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

اژدری با اشاره به اینکه در روایات اهل بیت (ع) آمده است که تمام علوم در مورد انسان در چهار مطلب خلاصه می‌شود، تاکید کرد: انسان باید بداند از کجا آمده، به شناختی از خود برسد، چه وظیفه و مسوولیتی دارد و آفت‌ها و آسیب‌های خود را بشناسد، از این رو تمام دعا‌ها به دنبال شناساندن این موضوعات و آگاه کردن انسان‌ها هستند تا بتوانند از مضامین دعا‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

انتهای پیام/63021/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول