اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان خبر داد

پیشرفت 80 درصدی شبکه فاضلاب کاشان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از پیشرفت بیش از 80 درصدی خطوط اصلی و فرعی شبکه آب و فاضلاب شهرستان کاشان خبر داد.

پیشرفت 80 درصدی شبکه فاضلاب کاشان

محمدرضا اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به پیشرفت بیش از 80 درصد از خطوط اصلی و فرعی شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری کاشان اظهار داشت: از مجموع 200 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی انتقال فاضلاب شهری کاشان تاکنون بیش از 160 کیلومتر اجرا شده است.

وی همچنین، پیشرفت خطوط اصلی شبکه فاضلاب شهری کاشان را 94 درصد اعلام کرد و افزود: از 25 کیلومتر خطوط اصلی شبکه فاضلاب شهری کاشان تاکنون 23.5 کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، از خطوط اصلی شبکه فاضلاب شهری کاشان به عنوان مهم‌ترین بخش این پروژه که حجم قابل توجهی از توان کار را به خودش اختصاص داده است یاد کرد و گفت: از 1.5 کیلومتر باقی‌مانده، 600 متر در خیابان امام خمینی(ره) و یک کیلومتر در بلوار ملاصدرا در حال اجرا است که تا پایان آبان‌ماه، خطوط اصلی پروژه فاضلاب شهری کاشان به پایان می‌رسد.

اسدی یادآور شد: مجموعه خطوط اصلی شبکه فاضلاب شهری کاشان به طول 25 کیلومتر شامل شش کیلومتر محور امیرکبیر از میدان امام حسین(ع) تا نزدیکی باغ فین، هفت کیلومتر خیابان فین بزرگ تا نزدیکی مصلی و بخشی از محدوده هیئت امنای شهرک ناجی‌آباد و همچنین در بر گیرنده خیابان‌های مدرس، مفتح، بلوار باهنر، بلوار امام رضا، بلوار کشاورزی، خیابان امام خمینی، کمربندی شهر، بلوار شهید خادمی مقابل فرمانداری و بلوار نوش‌آباد به طرف تأسیسات تصفیه‌خانه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان در خصوص هزینه‌های این پروژه بزرگ ملی نیز ابراز داشت: بالغ بر 300 میلیارد ریال برای اجرای 25 کیلومتر خطوط اصلی این پروژه هزینه شده است.

اسدی در ادامه با اشاره به اجرای یکصد کیلومتر از خطوط فرعی توسط پیمانکار دوم این پروژه در سطح شهرستان کاشان گفت: از یکصد کیلومتر شبکه فرعی فاضلاب کاشان در تعهد پیمانکار دوم این پروژه تا کنون 90 کیلومتر اجرا شده است و 10 کیلومتر باقی نیز به سرعت در حال انجام است.

وی، تعهد پیمانکار سوم این پروژه را 72 کیلومتر اعلام کرد و با اشاره توقف پروژه در مقطعی از زمان اجرا به دلیل اختلافات پیش آمده با پیمانکار افزود: بعد از رفع اختلافات پروژه با سرعت آغاز و تاکنون 54 کیلومتر از 72 کیلومتر در تعهد این پیمانکار اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای کاشان همچنین با اشاره به نصب روزانه 40 تا 50 سیفون فاضلاب شهری افزود: در حال حاضر بالغ بر 8 هزار سیفون فاضلاب شهری پشت درب منازل مشترکین نصب شده است که با در نظر گرفتن دو نفر برای هر خانوار در حال حاضر 16 هزار واحد مسکونی قابلیت اتصال به شبکه فاضلاب شهری را دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فاضلاب خانگی یک‌هزار نفر از مشترکان به شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب شهری کاشان متصل شده است بیان داشت: با اتصال این تعداد مشترک، در حال حاضر تصفیه‌خانه یکصد هزاری نفری فاضلاب شهری کاشان با 20 درصد ظرفیت خود که مقرون به صرفه نیست در حال فعالیت است.

اسدی از 8 هزار نفر مشترکینی که سیفون فاضلاب آنان نصب شده است درخواست کرد شبکه داخلی فاضلاب منازل مسکونی خود را که نیاز به هزینه و زمان دارد سریع‌تر آماده کنند تا بلافاصله به شبکه فاضلاب شهری متصل شوند.

مدیرعامل آبفای کاشان یادآور شد: انشعاب فاضلاب نیز به مانند انشعاب آب و برق و گاز است و هر یک از منازل مسکونی می‌توانند برای هر یک از واحدهای خود انشعاب جداگانه‌ای را درخواست کنند.

محمدرضا اسدی، قیمت تمام شده نصب هر انشعاب فاضلاب خانگی را درحال حاضر 4 میلیون ریال اعلام کرد وی با بیان اینکه این مبلغ حق انشعاب نیست متذکر شد: درحال حاضر مشترکین حق انشعاب و هزینه لوازم را به صورت اقساط سه ساله پرداخت می‌کنند که این زمان بر اساس قانون جدید به دو سال کاهش می‌یابد. 

انتهای پیام/2406/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول