اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد

اولین کارگاه آموزشی ویژه دهیاران در خلخال برگزار شد

با هدف پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد اولین کارگاه آموزشی ویژه دهیاران در خلخال برگزار شد.

اولین کارگاه آموزشی ویژه دهیاران در خلخال برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این کارگاه آموزشی یک روزه صبح امروز با حضور کارشناسان اداره کل بهزیستی استان اردبیل و شهرستان خلخال با هدف پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد در سالن شهید مهری فرمانداری خلخال برگزار شد.

معاون فرماندار خلخال در جریان برگزاری این دوره آموزشی اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی آگاهی‌ بخشی به خانواده‌های روستایی، مصون‌سازی محیط روستا از این آسیب‌ها باز‌آموزی شد.

محسن مردی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از روستاها امن‌ترین مکان برای اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر توسط سوداگران انتخاب شده است ضروری است تا دهیاران و شوراها در روستاها با آگاهی بیشتر و نگاه تیزبینانه از گسترش این دام برای جوانان روستا جلوگیری کنند.

این مسئول ادامه داد: برای مقابله با نقشه‌ها و توطئه‌های امپریالیسم جهانی که در راستای بی‌هویت کردن جوانان این مرز و بوم از طریق حمایت از سوداگران مرگ تلاش می‌کند و روزانه با وارد کردن مواد مخدر صنعتی به جای مواد مخدر گیاهی سعی در سست کردن افکار جوانان و کاهش اعتقادات اسلامی و دینی و ایمانی آن‌ها دارد که باید با قاطعیت وارد عمل شویم و از بروز این خطرات و آسیب‌ها در محیط های کوچک روستایی جلوگیری کنیم.

معاون فرماندار خلخال بیان داشت: سند جامع مبارزه با مواد مخدر «نقشه راه» استان اردبیل و شهرستان‌ها تنظیم و تدوین شده و وظایف ارگان‌های ذیربط و عضو در کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در آن مشخص شده و دستگاه‌ها در حال انجام وظایف خود هستند که انتظار می‌رود ریشه‌کنی این معضل در روستاها را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بهزیستی شهرستان خلخال نیز در این کارگاه آموزشی با اشاره به عملکرد این اداره در امر تعامل و پیشگیری از اعتیاد گفت: تنها یک ارگان نمی‌تواند در کاهش آسیب‌های اعتیاد در روستاها عامل باشد و عزم همگانی دستگاه‌ها در کنار دهیاران و بخشداران در روستاها امری الزامی است.

پرویز مصطفائی از آمادگی کامل کارشناسان و مشاوران ذیربط در حوزه اعتیاد اداره کل بهزیستی شهرستان خلخال در پیشگیری از اعتیاد خبر داد و افزود: دهیاران می‌توانند از حضور کارشناسان این اداره در روستاها بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قرار است کارگاه‌های آموزشی مشابهی نیز در بخش خورش رستم و بخش شاهرود خلخال نیز برگزار شود.

انتهای پیام/62008/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول