اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

لزوم تشریح و تبیین سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در جامعه‌

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم تشریح و تبیین سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در جامعه تاکید کرد.

لزوم تشریح و تبیین سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در جامعه‌

حجت‌الاسلام رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: خداوند جهان را بر محور انسان خلق کرده و نظام آفرینش همه مقدمات را جهت رشد و تعالی معنوی انسان از خاک به افلاک در اختیار قرار داده و انسان در دایره خلقت اجتماع محور خلق شده چرا که یک فرد انسانی هیچ گاه قادر به فراهم کردن مایحتاج خود نیست.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه زندگی اجتماعی را یک امر اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: برای زندگی اجتماعی قواعدی در قالب قانون و عرف تعریف شده که با رعایت آن از سوی شهروندان در یک جامعه زندگی تسهیل می‌شود که رعایت این امور را می‌توان سبک زندگی نامید.

وی با تاکید بر این‌که مسئله سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند موضوع مهمی است که ریشه در تاریخ تمدن کهن ملت ایران دارد، خاطرنشان کرد: با تقسیم زمان به دو دوره اساسی یکی دوران قبل از طلوع خورشید و دیگری دوران پس از پیدایش اسلام و سبک‌های زندگی اشاره و زندگی اسلامی را ممتاز کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با پیدایش انقلاب شکوهمند اسلامی تمدن کهن با فرهنگ غنی اسلام ناب گره خورد و سبک زندگی اسلامی را متجلی ساخت که اوج آن و نیاز به نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه کنونی ضرورت امر است.

قاسمی بر ضرورت تبیین سبک زندگی آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: بسیاری از مردم با واژه، معنا و مفهوم سبک زندگی اسلامی بیگانه هستند و درک صحیح و کاملی از سبک زندگی مد نظر رهبر معظم انقلاب ندارند از این‌رو سبک زندگی باید برای مردم تشریح و تبیین و اصول اخلاقی و اعتقادی در سبک زندگی اسلامی نیز تشریح شود.

این مسئول فرهنگی و مذهبی با تاکید بر این‌که سبک زندگی نباید تنها یک لفظ باشد بلکه باید به صورت عملی و عینی در جامعه مصداق پیدا کند، گفت: جهت ارائه مولفه‌های درست از سبک زندگی باید به شناخت صحیحی از انسان و نیازهای آن مبتنی بر ارزش‌ها و اصول اعتقادی و دینی دست یافت و جهت ترویج آن در جامعه برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/82011/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول