اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه قوچان:

هدف عبادات تغییر سبک زندگی به سمت تعالی است

خطیب جمعه قوچان گفت: عبادت به دنبال تغییر سبک زندگی مسلمانان به سمت تعالی است و هدف از عبادت‌هایی مانند نماز، روزه، زکات و حج نیز همین است.

هدف عبادات تغییر سبک زندگی به سمت تعالی است

به گزارش خبرنگار فارس از قوچان، آیت‌الله محمد مروج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قبای شهرستان قوچان با بیان اینکه نماز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خون پاک شهیدان در میان مردم نهادینه شده است، گفت: نخستین شرط نماز طهارت و پاکی در لباس، مکان و غذای نمازگزار است.

وی تاکید کرد: عبادت به دنبال تغییر سبک زندگی مسلمانان از جهت ناسالم به سمت تعالی است و هدف از عبادت‌هایی مانند نماز، روزه، زکات و حج تغییر در سبک زندگی انسان می‌باشد.

امام جمعه قوچان با بیان این مطلب که نماز زندگی انسان را در جهت سالم و متعالی هدایت می‌کند، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های انسان موفق داشتن برنامه برای زندگی‌‌ بوده و انسان نمازگزار همیشه وقت خود را برای نماز و رابطه با خداوند تبارک و تعالی خالی می‌کند.

وی اضافه کرد: مسجد به عنوان دماسنج هر شهر محسوب شده و یکی از برکات شهرستان قوچان داشتن مسجد در هر قسمت شهر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان اذعان کرد: کسی که عبادت می‌کند باید از عبادت خود لذت برده و این لذت از عبادت در آخرت نیز به او دست می‌دهد و این رفتار می‌تواند در همه زندگی آدمی تاثیرگذار باشد.

مروج خاطرنشان کرد: نماز بازدارنده انسان از فحشا و منکر بوده و اهمیت عمل در رفتار انسان می‌تواند زندگی را در جهت متعالی بارور کند.

وی گفت: در جامعه امروز هر کس بتواند ظرفیت تحمل خود را بالا ببرد توفیقات زیادی برای او میسّر خواهد شد درصورتی که در بعضی موارد این بالا نبردن ظرفیت باعث درگیری و زد و خورد بر سر کوچکترین مورد می‌شود.

انتهای پیام/2202/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول