اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران خبر داد

افزایش رشته‌های مرکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای گچساران

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران از تصویب رشته‌های جدید برای ارائه در مرکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای این شهرستان خبر داد.

افزایش رشته‌های مرکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید یدالله افضلی صبح امروز در جمع دانشجویان جدید‌الورود مرکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای گچساران با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش کیفی کار کارمندان ادارات و نهادها اظهار کرد: نامتجانس بودن تحصیلات دانشگاهی با نیاز بازار یک آفت جدی بوده که سبب طولانی‌تر شدن صف بیکاران در اجتماع شده است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری متناسب با نیاز بازار کار سبب توسعه و رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

روش قدیمی استاد و شاگردی کارآیی خود را از دست داده است

رئیس مرکز فنی و حرفه ای گچساران و رئیس مرکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای این شهرستان معتقد است باید با برنامه‌ریزی صحیح، ورودی‌ها از دانشگاه؛ به خروجی انسان کارآزموده، ماهر، خلاق و دارای مهارت‌های مفید شغلی منجر شود.

افضلی خطاب به دانشجویان ابراز داشت: علم بدون عمل، معنویت و اخلاق فسادآور بوده و دانشجویان باید همواره با تأسی از دستورات دین مبین اسلام این نکته را مد نظر داشته باشند و در راستای آبادانی هر چه بیشتر کشور تلاش کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای موفقیت در اشتغال یادآور شد: در گذشته مهارت‌های شغلی در حین کار آموخته می‌شد اما با صنعتی شدن جوامع، توسعه روش‌ها و ابزار و پیچیدگی مهارت‌ها، روش قدیمی استاد و شاگردی کارآیی خود را از دست داده است.

افضلی تأکید کرد: تسلط بر شغل و انجام بهینه آن بدون آگاهی از مبانی علمی آن حرفه ممکن نیست و دانشجویان باید با انگیزه ایجاد اشتغال پایدار این مهارت‌ها را بیاموزند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای گچساران و رئیس مرکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای این شهرستان با بیان این‌که در نظام ملی مهارت که به تصویب رسیده است، تمام آموزش‌های مهارتی در کشور یکپارچه و در قالب یک نظام می‌شوند، افزود: در سازمان ملی مهارت سه مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که وظیفه آموزش سطحی را دارند، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کنند.

افضلی تصریح کرد: امروزه بحث آموزش‌های علمی و کاربردی جای خود را در نظام‌های آموزشی باز کرده و این نقطه قوتی در امر نهادینه کردن و گسترش آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به تصویب افزایش رشته‌های دانشگاهی در مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران از ترم بهمن‌ ماه گفت: آموزش‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود آموزش‌هایی است که ضمن توجه به مبانی علمی، به طور عمده معطوف به ایجاد مهارت‌های حرفه‌ای و کاربرد علوم در محیط واقعی کار است.

انتهای پیام/82001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول