اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان آمل:

داشتن شهر سالم در گرو امنیت اجتماعی است

دادستان آمل گفت: برای افزایش امنیت اجتماعی در شهرستان‌ها باید تلاش کنیم، چراکه داشتن شهر سالم در گرو امنیت اجتماعی است.

داشتن شهر سالم در گرو امنیت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اصغر طالبی عصر امروز در مراسم معارفه خود در نمازخانه اداره دادگستری شهرستان آمل با بیان اینکه امنیت در جوامع به عنوان یک نعمت به شمار می‌رود، اظهار داشت: کشورها و جوامعی که از این امنیت برخوردار نیستند به خوبی از این جریان آگاهی دارند.

وی با اشاره به اینکه امنیت در شاخصه‌های مختلفی بروز می‌کند، افزود: میان امنیت اجتماعی و امنیت قضایی همپوشانی وجود دارد و هر دو این‌ها برگرفته از آموزه‌های دینی ماست.

طالبی با تاکید بر اینکه امنیت اجتماعی از اهمیت زیادی برای جامعه برخوردار است، یادآور شد: برای ایجاد یک شهر و شهرستان سالم نیاز به افزایش امنیت اجتماعی داریم.

رحیم فولادی دادستان سابق آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه تغییرات یک جریان مدیریتی است، افزود: نگاه به پست‌ها و مناصب باید به عنوان یک فرصت باشد و یک امتیاز تلقی نشود.

وی اظهار داشت: همه باید بر این باور باشند که جایگاه دستگاه قضایی رفیع است.

فولادی با اعلام اینکه آنچه موجب باور ماهیت دستگاه قضایی می‌شود، باور به قانون است، تصریح کرد: تمامی اختیارات و وظایف ما براساس قانون است.

دادستان سابق آمل با اشاره به اینکه معیار جامعه قانون است و اگر بخواهیم دچار چالش نشویم باید بر معیار قانون حرکت کنیم، گفت: قانون باید به عنوان یک باور در جامعه ساری و جاری باشد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به یقه‌سفیدان و مجرمانی که ارتکاب جرم را وسیله امرار معاش خود کرده‌اند با افرادی که به صورت تصادفی دچار جرمی می‌شدند تفاوت داشت، یادآور شد: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه دادگستری است و بر این باور هستیم که خود مردم می‌توانند بهترین تامین‌کننده امنیت در جامعه باشند.

وی گفت: اگر به مردم مسئولیت دهیم آنها می‌توانند در تامین امنیت به دستگاه قضایی کمک کنند.

انتهای‌پیام/86011/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول