اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

مانور امداد و نجات در زلزله در بوشهر

به مناسبت هفته کاهش و اثرات بلایای طبیعی، مانور نجات و زلزله و آواربرداری دربافت قدیم بوشهر برگزار شد.

مانور امداد و نجات در زلزله در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این مانور سه ساعته که عصر امروز در بافت قدیم بوشهر برگزار شد، پس از اعلام زلزله از سوی مدیرکل مدیریت بحران به مدیر عامل جمعیت هلال‎احمر استان، امدادگران به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند.

ابتدا یک دستگاه موتورسیکلت امدادی برای بررسی از میزان تلفات و خسارات جانی به منطقه زلزله‌زده اعزام و گزارش به مرکز عملیات امدادی ارسال شد.

اعزام نیروهای انتظامی برای کنترل امنیت منطقه از دیگر مرحله این مانور بود که ضمن ایجاد امنیت در منطقه زلزله‌زده ترافیک خیابان‌ها و معابر اطراف منطقه کنترل شد.

سپس گروه خودرو نجات شامل تیم ارتفاع و آواربرداری برای انجام عملیات امدادی، رهاسازی و انتقال مصدومین اعزام شد که ضمن انتقال مصدومین و آواربرداری درمان اولیه را انجام دادند.

اعزام آمبولانس، خودرو آتش‎نشانی و امداد هوایی به مرکز درمانی از دیگر برنامه‌های این مانور بود.

اعزام گروه‌های اتفاقات برق برای بررسی خطرات ثانوی از برق‏گرفتگی و برقراری برق منازل محله حادثه دیده، گروه اتفاقات آب برای اصلاح و تعمیر شبکه آب، گروه اتفاقات گاز برای بررسی ناشی از نشت گاز و وصل و برقراری گاز، تیم مخابرات برای برقراری ارتباطات تلفنی و شبکه بهداشت برای انجام گندزدایی منطقه حادثه دیده برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های احتمالی از دیگر برنامه‌های این مانور بود.

انتهای پیام/66006/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول