اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خبر داد

برگزاری مانور فرضی زلزله در خراسان شمالی بدون اطلاع زمان و مکان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از برگزاری مانور فرضی زلزله در این استان به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و بدون اطلاع زمان و مکان خبر داد.

برگزاری مانور فرضی زلزله در خراسان شمالی بدون اطلاع زمان و مکان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عطاءالله قادری عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی با محوریت برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی در این استان اظهار کرد: این مانور در یکی از مناطق استان که زمان و مکان آن معلوم نبوده و صرفاً در یکی از روزهای این هفته بوده به اجرا در خواهد آمد.

وی با تاکید بر آمادگی همه دستگاه‌های سطح خراسان شمالی تصریح کرد: مانور فرضی زلزله در استان از برنامه‌های محوری بوده که میزان آمادگی دستگاه‌ها در مقابله با بلایای طبیعی سنجیده و ارزیابی خواهد شد.

قادری با اشاره به اینکه این هفته از 20 تا 26 مهر آغاز می‌شود، تاکید کرد: نگاه به حوادث غیرمترقبه باید پیشگیرانه بوده تا به هنگام بروز حوادث حداقل خسارت‌ها را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی هم در این نشست با اعلام برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی در این استان اظهار کرد: افتتاح استخر شنای شیروان، رژه خودرویی، برگزاری زنگ نمادین، اعزام کاروان سلامت توسط هلال احمر، اجرای پروژه‌های درمانی در روستاها، آغاز مسابقات مهر، برگزاری همایش مدیریت بحران در سیل، افتتاح طرح دادرس در اسفراین، برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران برای کارکنان از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

غلامرضا عوض‌زاده همچنین ملاقات از افراد آسیب دیده از حوادث، مانور غنچه‌های هلال، مانور مخابرات، سخنرانی ائمه جمعه در خصوص بلایای طبیعی، برپایی ایستگاه سلامت در نماز جمعه، توزیع تراکت و سی‌دی آموزشی، حضور مدیران و کارکنان عضو مدیریت بحران با لباس مخصوص در نماز جمعه،‌ گردهمایی امدادگران، مانور شکستگی خط انتقال آب، مانور برق آسا، بازدید از بیمارستان‌ها و اماکن امدادی را از دیگر برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی در استان اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه مانور فرضی زلزله در این استان با محوریت این جمعیت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این راستا تلاش شده تا این مانور به صورت تصنعی برگزار نشده و حتماً خروجی خوبی را برای آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌ها به منظور مقابله با حوادث به همراه داشته باشد.

حامد سجادی تصریح کرد: این مانور بدون زمان و مکان بوده و در یک زمانی که بعداً مشخص خواهد شد، از تمامی نیروهای عضو مدیریت بحران برای انجام مأموریت فراخوان که بایستی در کمترین فرصت اقدام به امدادرسانی به کشته شدگان و مصدومان فرضی این مانور کنند.

به گفته وی، در اجرای این مانور وظیفه هر یک از دستگاه‌ها مثل سازمان تبلیغات برای خواندن نماز میت بر اجساد کشته شدگان و همچنین شهرداری برای جمع آوری و تدفین اموات و یا اورژانس و هلال احمر برای امدادرسانی به مصدومان مشخص شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی هم در این نشست از برپایی نمایشگاه ویژه هفته کاهش آثار بلایای طبیعی در این استان در حوزه درمان خبر داد.

غلامرضا اکباتان اظهار کرد: افزون بر این به مناسبت این هفته برخی خدمات مختلف درمانی در برخی کارگاه‌ها از جمله آیین‌های نماز جمعه به مردم ارائه می‌شود.

وی نسبت به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی برای حضور در مانور فرضی زلزله و همچنین برنامه‌های این هفته اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول