اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور آمادگی دانش‌آموزان در مقابل حوادث

مانور زلزله در ریگان برگزار شد

مانور زلزله در هنرستان شهید علی محمدی شهرستان ریگان به منظور آمادگی دانش‌آموزان در مقابل حوادث برگزار شد.

مانور زلزله در ریگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، صبح امروز مانور زلزله در هنرستان شهید علی محمدی شهرستان ریگان به منظور آمادگی دانش‌آموزان در مقابل حوادث برگزار شد.

فرماندار ریگان در این مانور و در جمع دانش‌آموزان هنرستان شهید علی محمدی اظهار داشت: ایجاد آگاهی مستمر و پویا در عموم دانش‌آموزان و مربیان آموزشی مهمترین نکته در یک مدیریت بحران موفق زلزله در مدارس و مراکز آموزشی است.

مجید اعتمادی مسئولیت‌پذیری افراد در برابر زلزله و انتقال آموخته‌های شرکت‌کنندگان در مانور زلزله به جامعه و محیط زندگی را سبب ایجاد محیطی امن برای خود و دیگران در برابر زلزله برشمرد.

وی افزود: با ارتقای سطح آموزش و بازنگری مطالب آموزشی در مورد زلزله می‌توان آمادگی، شناخت و ادراک صحیح دانش‌آموزان را از زلزله و خطرات تهدید کننده در محیط تحصیل و زندگی آنها تقویت کرد و در واقع راهکارها، روش‌های ایمنی، کنترل و کاهش خطرات زلزله را به آنها یاد داد.

زلزله‌خیز بودن ریگان

فرماندار ریگان ابراز داشت: در واقع شناخت و درک صحیح از زلزله‌های گذشته، مخاطرات و ویژگی‌های گوناگون آن می‌تواند، راهنمای مناسبی برای دانش‌آموزان و سایر مردم در پیشگیری از عواقب ناگوار زلزله و آمادگی آنها برای مقابله با آن باشد.

اعتمادی با اشاره به زلزله‌خیز بودن شهرستان ریگان از هلال احمر خواست تا آموزش‌های لازم را در زمینه حوادث و زلزله به دانش‌آموزان آموزش دهند.

وی افزود: بنابراین آموزش به عنوان یک ابزار مداخله مؤثر باید در تمام اقدام‌های مدیریت بحران زلزله و به طور هدفمند و مستمر در مدارس انجام شود.

مانور زلزله تجربه‌ای مبتنی بر یادگیری

مدیر آموزش و پرورش ریگان هم در این مانور گفت: آموزش در مورد زلزله تجربه‌ای مبتنی بر یادگیری است که می‌تواند، عملکرد مردم و به ویژه دانش‌آموزان را سامان دهد.

مراد شریف‌زاده ابراز داشت: این مانور با شرکت 170 دانش‌آموز هنرستان شهید علی محمدی شهرستان ریگان برگزار شد و هدف از اجرای این مانور افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان درباره زلزله و ایجاد آمادگی دانش‌آموزان برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن بود.

وی افزود: آموزش زلزله به منظور ایجاد تغییرات به نسبت ماندگاری در رفتار افراد صورت می‌گیرد تا آنها بتوانند توانایی‌های خودشان را برای انجام دادن کارهای مشخص در هنگام زلزله، قبل و بعد از آن بهبود بخشند.

انتهای پیام/80014/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول