اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس مطرح کرد

مصونیت مردم از آسیب‌های جبران‌ناپذیر کالاهای قاچاق

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس گفت: باید با تبلیغات هوشمندانه و مؤثر مردم را آگاه کنیم تا از آسیب‌های جبران‌ناپذیر کالای قاچاق در امان باشند.

مصونیت مردم از آسیب‌های جبران‌ناپذیر کالاهای قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، محمد بذرافشان در دیدار با مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اظهار داشت: پیشگیری، فرهنگ‌سازی و مبارزه سه عنصر مهم در امر مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز است.

وی افزود: عملکرد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس در فرهنگ‌سازی مطلوب بوده و شهرداری شیراز نقش مؤثری در این حوزه داشته است.

بذرافشان با تأکید بر مشارکت تمام دستگاه‌های فرهنگی در اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری اضافه کرد: حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز به خوبی وارد عمل شده و بیشترین فعالیت را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس گفت: باید با تبلیغات هوشمندانه و مؤثر مردم را آگاه کنیم تا از آسیب‌های جبران‌ناپذیر کالای قاچاق در امان باشند.

وی با اشاره به این نکته که فرهنگ‌سازی به صورت مقطعی پاسخگوی مبارزه مستمر با قاچاق کالا نیست، ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی با برنامه‌ریزی بلندمدت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگ‌سازی بین شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز گفت: مراجع تقلید موضوع قاچاق را حرام اعلام کرده‌اند و مردم باید آگاهانه در مبارزه با این معضل اجتماعی مسئولان را یاری کنند.

حجت‌الاسلام علی سقاچی گفت: با آموزش احکام قاچاق کالا و ارز به کسبه و تجار باید به سمتی حرکت کنیم تا کالای ایرانی جایگزین کالای خارجی بی‌کیفیت در سبد خرید مردم شود.

وی ادامه داد: با تبلیغ هوشمندانه و ارائه مطالب گیرا و همه‌پسند باید در امر آموزش سرمایه‌گذاری شود، چراکه آموزش سرمایه کار فرهنگی است و هر چیز که سود به شهروندان برساند باید در آن ورود کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز خواستار توجه جدی خانواده‌ها به عواقب استفاده از کالای قاچاق شد و گفت: ورود صدمات جسمی و روحی به مصرف کننده، عدم پشتیبانی فنی توسط سازنده کالا، بی‌کیفیت بودن کالای قاچاق و ضربه زدن به اقتصاد و اشتغال کشور از جمله مواردی است که خود گویای اثرات مخرب استفاده از کالای قاچاق است.

سقاچی از شهروندان خواست تا با استفاده از کالای باکیفیت و استاندارد ساخت ایران، ضمن آسودگی خاطر برای مصرف کننده، شاهد رونق کسب و کار و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشیم.

در ادامه مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز از عزم جدی شهرداری شیراز در مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و تصریح کرد: شهرداری شیراز در این زمینه از ظرفیت تبلیغاتی حوزه فرهنگی اجتماعی و تلویزیون‌های شهری در مقاطع مختلف استفاده کرده است.

رضا جاویدی افزود: راه‌اندازی تور گردشگری کارآفرینی، آموزش و اطلاع‌رسانی در فرهنگ‌سراها، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در بحث آموزش و توزیع بروشورها از جمله اقدامات شهرداری شیراز در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز استان فارس است.

عضو کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس گفت: آماده هرگونه همکاری با دستگاه‌های فرهنگی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم و ظرفیت تبلیغاتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در راستای اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز برای استفاده متولیان امر مهیا است.

انتهای پیام/2448/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول