اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خبر داد

افزایش 141 درصدی پرونده‌های قاچاق به تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از افزایش 141 درصدی پرونده‌های ورودی بخش قاچاق به این اداره در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش 141 درصدی پرونده‌های قاچاق به تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد اقوامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس سازمان تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی تشکیل شد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، تامین امنیت اجتماعی به ویژه سلامت روابط اقتصادی و جلوگیری از تخلفات و نابسامانی‌های موجود در بازار و اوضاع حاکم بر داد و ستد مردم است.

وی در این راستا به ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی استان در طول شش ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل پرونده‌های وارد شده به این سازمان در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت و قاچاق 10 هزار و 300 فقره بوده است.

اقوامی با اعلام این خبر تصریح کرد: از تعداد کل پرونده‌های وارد شده به استان در این مدت، تعداد 10 هزار و 273 فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی مجموع کل محکومیت‌های صادره برای کل پرونده‌های رسیدگی شده را در این مدت افزون بر 2 هزار و 52 میلیارد و 786 میلیون و 114 هزار و 498 ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان محکومیت‌ صادره، میزان 36 میلیارد و 347 میلیون و 747 هزار و و 858 ریال وصول شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از کاهش 27 درصدی ورودی پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: در بخش قاچاق کالا نیز تعداد پرونده‌های ورودی به سازمان تعزیرات حکومتی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 141 درصد افزایش یافته است.

وی عدم درج قیمت روی کالاها را دلیل اصلی تشکیل پرونده‌های استان در بخش کالا و خدمات عنوان کرد و گفت: عدم درج قیمت روی کالاها عامل تشکیل 28 درصد پرونده‌های ورودی به سازمان تعزیرات حکومتی استان، در بخش کالا و خدمات بوده است که گران‌فروشی،‌عرضه کالاهای قاچاق و خرید و فروش کالا بر خلاف ضوابط و مقررات نیز در دیگر ردیف‌های تشکیل پرونده‌های استان در این بخش بوده‌اند.

اقوامی عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و آرایشی و بهداشتی را نیز دلیل تشکیل 90 درصد پرونده‌های استان در بخش بهداشت اعلام کرد و افزود: 376 فقره پرونده ناشی از عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و آرایشی و بهداشتی در شش ماه نخست سال جاری وارد سازمان تعزیرات حکومتی استان شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی مباشرت در قاچاق کالا را عامل تشکیل 50 درصد پرونده‌های وارده به تعزیرات استان در بخش قاچاق عنوان کرد و افزود: 264 فقره پرونده در این بخش تشکیل شده است که مشارکت در قاچاق، حمل کالای قاچاق و مشارکت در قاچاق ارز نیز از دیگر تخلفات شایع موجود در بخش قاچاق کالا و ارز در استان بوده است.

اقوامی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش‌‌ترین پرونده‌های تشکیل شده در استان به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه، خوی، ماکو، میاندوآب و بوکان بوده است.

انتهای پیام/61006/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول