اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران خبر داد

برگزاری آزمون سراسری قرآن در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری آزمون سراسری طرح جامع حفظ، مفاهیم، تدبر و طرح 1447 (حفظ و تفسیر جزء 29) قرآن کریم در 19 مهرماه سال جاری خبر داد.

برگزاری آزمون سراسری قرآن در مازندران

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: به منظور ترویج و احیای فرهنگ و معارف ناب قرآن کریم در استان، آزمون کتبی سراسری حفظ، مفاهیم، تدبر و طرح 1447 (حفظ و تفسیر جزء 29) این کتاب عظیم آسمانی با همکاری معاونت امور قرآن و عترت وزارت متبوع و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می‌شود.

دبیر شورای قرآن مازندران درباره برگزاری این آزمون‌ها اظهار داشت: این آزمون‌ها همزمان به صورت سراسری در سطح 11 شهرستان این استان در حوزه‌های امتحانی شهرستان‌های (ساری، بابل، آمل، قائمشهر، سیمرغ ، چالوس، جویبار، نکا، عباس‌آباد، گلوگاه و بابلسر) در پنج رشته و 23 سرفصل آموزشی با حضور ناظران و عوامل اجرایی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه مجموع شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها حدود 1500 نفر هستند افزود: حد نصاب قبولی در این آزمون اخذ امتیاز 60 از 100 است و به نفراتی که موفق به کسب امتیاز لازم شوند، گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه ترویج قرآن‌کریم جامعه را در برابر هجمه‌های فکری، فرهنگی و کج اندیشی‌ها بیمه می‌کند، بیان داشت: گسترش فرهنگ قرآنی، آموزش همه‌جانبه جوانان و نوجوانان، تشویق و ترغیب، سنجش و ارزشیابی میزان موفقیت قرآن‌آموزان در فراگیری و اجرای محتوای دوره‌های آموزشی قرآن از عمده اهداف برگزاری این آزمون‌ها است.

وی یادآور شد: نتایج این آزمون‌ها حداکثر تا تاریخ 20/09/92 از طریق پایگاه اینترنتی اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع به نشانی www.quranedu.ir اعلام می‌شود.

انتهای پیام/2296/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول