اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 7500 نفر

آزمون سراسری قرآن کریم در خراسان رضوی برگزار می‌شود

آزمون سراسری قرآن کریم ویژه قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت 7 هزار و 500 نفر در 19 حوزه امتحانی در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

آزمون سراسری قرآن کریم در خراسان رضوی برگزار می‌شود

یوسف امینی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشهد با اشاره به برگزاری آزمون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 19 مهرماه، اظهار داشت: این آزمون قرآنی همزمان با سراسر کشور 19 مهرماه جاری در 19 حوزه امتحانی در شهرهای استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این استان، 7 هزار و 500 قرآن‌آموز در رشته‌های ترجمه، حفظ و مفاهیم قرآن و طرح قرآنی یک هزار و 447 نفر با هم به رقابت می‌پردازند.

امینی ادامه داد: این آزمون که با هدف سنجش و ارزیابی آموزش‌های قرآنی ارائه شده توسط موسسات قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود در 5 رشته حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن، صرف و نحو و تفسیر قرآن در 23 سطح برگزار می‌شود.

امینی در خصوص سطوح این دوره آزمون گفت: در رشته ترجمه و مفاهیم سه سطح مقدماتی، تکمیلی و نوجوانان، در رشته حفظ این آزمون در 11 سطح برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت خراسان رضوی تاکید کرد: فرایند ثبت‌نام داوطلبان جهت شرکت در آزمون از اول مرداد سال جاری آغاز شده که استان خراسان رضوی برای پنجمین دوره متوالی بیشترین تعداد ثبت‌نام کننده را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: نتایج آزمون در 20 آذرماه از طریق سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد.

امینی با اشاره به اینکه  این آزمون قرآنی در هنرستان هنرهای زیبای پسران واقع در قاسم آباد برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول آن  ساعت 8 صبح مربوط به حفظ و ترجمه و مفاهیم قرآن و نوبت دوم آن نیز ساعت 10 صبح مربوط به طرح قرآنی 1447 شامل حفظ و تفسیر جزء 29 قرآن ‌کریم است.

انتهای پیام/2202/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول