اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه اهل‌ سنت پارسیان:

عید قربان نماد اتحاد و انسجام امت اسلام است/ خواندن دعا و زیارت اهل‌قبور از سنت‌های پیامبر (ص) است

امام‌ جمعه اهل ‌سنت پارسیان عید قربان را نماد اتحاد جوامع اسلامی خواند و افزود: فلسفه زیبای حج این است که مسلمانان از جای جای دنیا در یک مکان مشخص جمع و با همدیگر در مورد مسائل روز جهان اسلام به صحبت و گفت‌وگو بپردازند.

عید قربان نماد اتحاد و انسجام امت اسلام است/ خواندن دعا و زیارت اهل‌قبور از سنت‌های پیامبر (ص) است

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان واقع در غرب هرمزگان، شیخ احمد خنجی عصر امروز در نشستی با اشاره به در پیش بودن ایام عرفه و عید سعید قربان، ضمن تبریک پیشاپیش این عید به تمام مسلمانان جهان و تسلیت شهادت امام باقر (ع) گفت: عید قربان از شعائر بزرگ اسلامی و یادآور توحید حضرت ابراهیم (ع) است.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) در روز قربان با تمام وجود و خالصانه برای خدا عملا حاضر شد تنها فرزند خود را قربانی کند اظهار کرد: امروز عید قربان و ایام حج که مسلمانان هر ساله در مکه مکرمه و مدینه منوره برای انجام آن دور هم جمع می‌شوند نشانی از عظمت امت اسلامی است.

امام‌ جمعه اهل ‌سنت پارسیان پوشیدن یک لباس و سر دادن فریاد یکپارچه توحید توسط مسلمانان را نماد اتحاد و انسجام جوامع اسلامی دانست و افزود: فلسفه زیبای حج این است که مسلمانان از جای جای دنیا در یک مکان مشخص، با لباس و کلام یکسان دور هم جمع شوند و با همدیگر در مورد مسائل روز جهان اسلام به صحبت و گفت‌وگو بپردازند.

وی با اشاره به روز نهم ذی‌الحجه، روز عرفه بیان کرد: عرفه از جنبه تاریخی مکانی بوده است که حضرت آدم (ع) و حوا برای اولین بار همدیگر را دیدند.

شیخ خنجی با اشاره به جنبه فلسفی و عرفانی عرفه گفت: حاجی در صحرای عرفه به شناخت باری تعالی رسیده و به عظمت خداوند پی می‌برد.

وی ادامه داد: عرفه از شعائر حج است و در این روز تمام حجاج بیت‌الله الحرام که چیزی در حدود سه میلیون نفر هستند در صحرای عرفه به مدت یک روز تجمع می‌کنند.

امام ‌جمعه اهل ‌سنت پارسیان برائت از مشرکان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صحرای عرفات دانست و افزود: بر خلاف تبلیغات وهابیت، دعا کردن یکی از سنن پیامبر (ص) بوده و برای روز عرفه نیز دعاهایی است که مسلمانان می‌توانند آنها را بخوانند و برای برادر دینی خود و خیر امت اسلامی دعا کند تا خداوند نیز در روز عرفه نظر لطف خود را به آن حاجی داشته باشد.

وی با اشاره به دیگر شبهه وهابیت در خصوص زیارت اهل‌ قبور گفت: زیارت اهل قبور از سنت‌های پیامبر (ص) بوده است که در انجام آن روایاتی موکد داریم و برای آن پاداش‌های دنیوی و اخروی تعریف شده است.

شیخ خنجی زیارت قبرستان بقیع را که در آن انسان‌های صالح و بزرگواری آرامیدند نه تنها نشانه شرک بلکه نشانه ایمان دانست و افزود: زیارت اهل‌ قبور هم باعث عبرت گرفتن می‌شود و هم با هدف تعظیم و احترام به درگذشتگان و خواندن فاتحه برای آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/88001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول