اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اراک:

مناسک حج پیام دین اسلام را به گوش جهانیان می‌رساند

امام جمعه موقت اراک گفت: مناسک حج پیام انقلاب، مظلومیت مردم دنیا، اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام را به گوش جهانیان می‌رساند.

مناسک حج پیام دین اسلام را به گوش جهانیان می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت‌علی مظفری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به ایام حج و آیین برائت از مشرکان، اظهار داشت: حضرت ابراهیم خلیل‌الله(ع) اولین آمر و بنیانگذار مکتب مبارزه با مشرکان و مظاهر شرک و بت پرستی است، برائت از مشرکان و معاندان دین اسلام مهم‌ترین فلسفه حج است.

وی، هدف از اجتماع مردم در حج را وحدت و همدلی مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: یکی دیگر از مبانی فلسفی حج و گردهمایی عظیم مسلمانان ایجاد اتحاد و همدلی در بین مسلمین در راستای مقاومت در برابر دشمنان دین و انسانیت است..

امام جمعه موقت اراک با اشاره به آیات الهی در قرآن کریم در خصوص مشرکان، ابراز داشت: سخت‌ترین و بدترین عذاب الهی که در دین و قرآن وعده داده شده برای مشرکان است.

مظفری با بیان اینکه حج زمینه ساز اتحاد و همدلی امت واحده اسلامی است و سبب رعب و وحشت دشمنان است، گفت:  بیداری اسلامی حاکم بر منطقه و جنب و جوش کشورهای اسلامی نتیجه همین مراسم برائت از مشرکین و وحدت مناسک حج است.

وی در ادامه امام محمد باقر(ع) را احیاگر علم آل محمد(ص) و اسلام و دین حقیقی معرفی کرد و افزود: امام محمد باقر بعد از نبی مکرم اسلام و امیرالمومنین حقیقتاً پایه گذار حاکمیت احکام دینی، شکافنده علوم دینی و احیاگر درس فقه آل محمد(ص) است.

امام جمعه موقت اراک، نقش امام محمدباقر(ع) را در احیای اسلام حقیقی بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: نهضت علمی و فرهنگی تشیع را امام محمد باقر(ع) بنیانگذاری کرد.

وی تصریح کرد: امام پنجم شیعیان با همت و تدبیر و تربیت شاگردانی متعهد و ولایت‌پذیر زمینه‌ساز تأسیس فقه و مکتب جعفری توسط امام صادق(ع) بود.

امام جمعه موقت اراک اذعان داشت: امام محمدباقر(ع) دوران حیات پر برکت خویش را به پرورش دانشمندان برجسته‌اى در رشته‌هاى گوناگون معارف اسلامی از قبیل فقه، حدیث، تفسیر و دیگر شاخه‌هاى علوم اسلامى پرداخت و شاگردان و دانشمندان ارزنده‌ای را تحویل جامعه اسلامی داد.

مظفری خاطرنشان کرد: این دو امام معصوم حق بزرگی بر گردن مسلمانان دارند چرا که در دوران خفقان توانستند با احیاء اسلام و برپایی حاکمیت احکام دینی و نهضت علمی نقش مهمی را ایفا کنند و امکان رشد و شکوفایی علمی و دینی را نیز فراهم کردند.

وی اظهار داشت: امروز علما همواره زانو در مکتب امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) زده‌اند و افتخار شاگردی این امامان بزرگوار را دارند.

امام جمعه موقت اراک، مهم‌ترین شاخصه و ویژگی امامان محمدباقر(ع) و جعفر صادق(ع) را ایجاد تحولی شگرف در عرصه علوم دینی و علمی بیان کرد و گفت: به‌ واسطه همت این امامان تاکنون شاهد رشد و گسترش دین مبین اسلام در جهان بشری هستیم.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول