اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

تدبیر مهم‌ترین اصل در پیشگیری از وقوع جرم است

استاندار کرمان گفت: تدبیر یکی از مهم‌ترین اصول برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و نیروهای مسلح است.

تدبیر مهم‌ترین اصل در پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح کرمان با موضوع قتل و خودزنی‌ اظهار داشت: بارها در مناطق عملیاتی شاهد خودزنی‌ها بودم که گاهی با کوچکترین توجه می‌شد از آن ممانعت کرد.

وی تدبیر را مهم‌ترین اصل در پیشگیری از وقوع جرم دانست و تصریح کرد: در بسیاری از موارد دیده شده که با کمی تدبیر‌ می‌توان از بروز جرم خودداری کرد.

نجار بر قانون‌مداری و توجه مستمر به قانون تاکید و خاطر نشان کرد: البته ارفاق و تدبیر نیز باید بر ‌اساس قانون باشد نه به گونه‌ای که موجب بی‌قانونی شود.

وی قانون‌مداری را یک پروسه ذکر کرد و ابراز داشت: در اجرای قانون باید همگام با یکدیگر حرکت کرده و توجه لازم را داشته باشیم که سایر نهادهای همکار نیز وظایف خود را انجام دهند تا در نهایت به نتیجه مطلوب دست یابیم.

حسین چناریان فرمانده انتظامی استان کرمان در این همایش اظهار داشت: عوامل متعددی دو پدیده قتل و خودزنی را تحت تاثیر دارد که شامل عوامل محیطی، سازمانی و فردی است.

وی عنوان کرد: در تحقیق انجام شده در جامعه آماری 400 نفری عوامل فردی زمینه‌ساز قتل در نیروهای مسلح، ضعف مهارت حمل سلاح، پایین بودن آستانه تحمل و شوخی‌های بی‌مورد، ضعف شخصیتی، بیماری روانی و ... مشخص شد. 

چناریان ابراز داشت: همچنین عوامل سازمانی از جمله ضعف در آموزش طولی و عرضی، عدم نظارت و کنترل هدفمند، تبعیض، مشکلات کاری و سازمانی، عدم تحلیل روانشناختی، عدم تطبیق ماموریت‌های محل در این امر مؤثر است.

وی خاطر نشان کرد: عوامل محیطی مؤثر در قتل نیز شامل استرس‌زا بودن محیط کاری، شرایط اقلیمی نامناسب، عدم وجود امکانات رفاهی، بعد مسافت و ... عنوان شده است.

فرمانده انتظامی کرمان همچنین ضعف اعتقاد مذهبی، مشکلات عاطفی و خانوادگی، اعتیاد به مواد مخدر، ترس از بر ملا شدن خطا، ضعف در انجام تست روانشناختی، نگهبانی مستمر و بدون جایگزینی ناشی از کمبود نیرو، سختگیری بی‌مورد در مورد دستورها و مرخصی را به عنوان عوامل مؤثر در خودزنی نیروهای مسلح مطرح کرد.

چناریان عوامل محیطی مؤثر در خودزنی را عدم توجه به بهداشت روانی در طراحی فضای خدمتی، عدم همخوانی فرهنگ و آموزش کارکنان با ارزش‌ها و هنجارهای محیط خدمتی، عدم تطبیق روحیات و توانایی‌های خدمتی کارکنان با محیط‌های دستوری عنوان کرد.

انتهای پیام/80017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول