اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی:

نمی‌توان دانشگاه آزاد را با تکیه بر شهریه‌های دانشجویی اداره کرد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به علت کاهش تعداد دانشجویان و گرایش به سمت تحصیلات تکمیلی به هیچ عنوان نمی‌توان دانشگاه را با تکیه بر شهریه‌های دانشجویی اداره کرد.

نمی‌توان دانشگاه آزاد را با تکیه بر شهریه‌های دانشجویی اداره کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم واشقانی فراهانی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد واحد همدان با بیان اینکه در دهه توسعه کیفی دانشگاه آزاد قرار داریم اظهار داشت: در این دهه باید به اهداف والای انقلاب اسلامی در توسعه علمی و فناوری دست یابیم.

وی ادامه داد: با توجه به صف‌آرایی دشمنان در برابر حرکت شتابنده و رو به رشد علمی کشور نباید توسعه و حرکت علمی ایران اسلامی کند شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه مسیر تولید علم به ثروت از ایده تا تجارت از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گذرد تصریح کرد: مراکز رشد، دروازه ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

وی با بیان اینکه با تهدیدات جدی در حوزه درآمدزایی در دانشگاه مواجه هستیم افزود: به علت کاهش تعداد دانشجویان و گرایش به سمت تحصیلات تکمیلی به هیچ عنوان نمی‌توان دانشگاه را با تکیه بر شهریه‌های دانشجویی اداره کرد. 

واشقانی فراهانی یکی دیگر از تهدیدات پیش روی دانشگاه آزاد را ورود دانشگاه پیام نور به عرصه‌هایی دانست که نباید ورود می‌کرد و ابراز داشت: اهداف دانشگاه پیام نور آموزش از راه دور بود، اما تغییر سیستم آموزشی به تهدیدی جدی برای دانشگاه آزاد تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه برند دانشگاه‌های دولتی در جامعه نسبت به دانشگاه آزاد بهتر است اضافه کرد: پردیس دانشگاه‌های دولتی نیز از تهدیدات پیش روی دانشگاه آزاد محسوب شده و برای مقابله با این تهدیدات باید به سمت کیفی‌سازی و برندسازی حرکت کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی دانش‌آموختگان بیکار را بزرگ‌ترین مشکل کشور دانست و گفت: باید به سمت کارآفرینی حرکت کنیم که کارآفرینی نیز از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان امکان‌پذیر است. 

وی به مدیران دانشگاه آزاد توصیه کرد که به سمت منابع مالی متنوع بروند و بیان داشت: بهترین راهکار جذب درآمدهای متنوع ارتباط با صنعت است که این وظیفه را باید اعضای هیئت علمی انجام دهند.

واشقانی فراهانی با بیان اینکه اساتید دانشگاه در کشور، پژوهش‌های بنیادی با کثرت مقالات چاپ شده انجام می‌دهند اذعان کرد: در کشور هنوز تحقیقات علوم بنیادی اصیل انجام نمی‌شود و پژوهش‌ها هدفمند نیستند.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌های کاربردی باید مسئله‌محور و مشتری‌مدار باشد و به جایگاهی برسیم که صنعت به دانشگاه سفارش کار بدهد.

انتهای پیام/89019/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول