اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پیش‌بینی برداشت بیش از 60 هزار تن سیب از باغات کهگیلویه و بویراحمد

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 60 هزار تن سیب از باغات سیب کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت بیش از 60 هزار تن سیب از باغات کهگیلویه و بویراحمد

زواره آزادپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به شرایط مناسب رشد و نمو انواع سیب در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 4 هزار و 800 هکتار سطح زیر کشت باغات سیب استان است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از سرمازدگی بهاره سال جاری به عنوان اصلی‌ترین عامل افت تولید این محصول در استان یاد کرد و اذعان داشت: سرمازدگی سال جاری خسارات شدیدی را به باغداران سیب وارد کرد.

آزادپور در ادامه با بیان اینکه عمده سیب استان از شهرستان‌های بویراحمد و دنا برداشت می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 60 هزار تن سیب از باغات سیب استان برداشت شود.

این مسئول در جهاد کشاورزی استان از ارقام قرمز، زرد، گلاب به عنوان عمده‌ترین ارقام باغات سیب استان یاد کرد و افزود: سیب رقم وارتام جدید در سطح کم در برخی باغات استان وجود دارد.

وی افزود: عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی این محصول مدیریت صحیح مزارع و مبارزه به موقع با آفات و امراض و تغذیه مناسب از عوامل مهم در این زمینه است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: زمان برداشت و مدیریت صحیح در به کارگیری ادوات برداشت نیز در سلامت محصول و افزایش زمان انبارداری اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام/82008/ط20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول