اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان اردبیل:

کشاورزان برای گسترش صنایع تبدیلی پا پیش بگذارند / کمبود سردخانه اتمسفری در اردبیل

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: باید سرمایه‌گذاران و خود کشاورزان برای گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات متنوع در این بخش پا پیش بگذارند.

کشاورزان برای گسترش صنایع تبدیلی پا پیش بگذارند / کمبود سردخانه اتمسفری در اردبیل

بهمن بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تولید میوه استان اردبیل سالانه 420 هزار تن است در حالی که به رغم این میزان تولید در بخش صنایع تبدیلی تنها 9 کارخانه در این استان فعالیت می‌کنند.

وی ظرفیت این کارخانه را 76 هزار تن اعلام کرد و گفت: مابقی محصول تولید شده به صورت خام از استان اردبیل خارج شده و در استان‌های دیگر به صنایع تبدیلی و محصولات فرآوری شده تغییر ماهیت داده و به خود استان اردبیل بر می‌گردد.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید انبوه میوه‌های هسته‌دار و بی‌هسته خبر داد و افزود: ما در استان اردبیل هم اکنون سردخانه مجهز استاندارد و اتمسفری نداریم که در نقاط مختلف استان این آمادگی وجود دارد که تسهیلاتی در اختیار خود کشاورزان و سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا در این زمینه ورود پیدا کنند.

بالایی فعالیت 14 سردخانه با ظرفیت کمتر از 57 هزار تن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در فرآوری محصولات دامی، زراعی، باغی و همچنین بسته‌بندی و صادرات مناسب این محصولات با خلاء‌‌هایی روبرو هستیم که باید این خلاء به نحو مطلوب برطرف شده و بستر تحولی در این حوزه بهتر فراهم آید.

این مسئول با بیان اینکه 50 درصد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی استان اردبیل فعال بوده و مابقی نیمه‌فعال و یا تعطیل هستند، ادامه داد: استان اردبیل در تولید سیب‌زمینی یکی از استان‌های شاخص و ممتاز است که سالانه 750 هزار تن محصول تولید می‌کنیم که 100 تن آن تبدیل به صنایع تبدیلی شده و حدود 185 هزار تن نیز مصرف داخل استان اردبیل است به طوری که 460 هکتار تن خلاء در این استان داریم که باید محصول یا صادر شده و یا فرآوری شود.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان اردبیل ظرفیت انبارهای مناسب نگهداری سیب‌زمینی را 22 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: ما کمتر شاهد خدمت و علاقمندی سیب‌زمینی‌کاران در احداث انبارهای فنی هستیم به طوری که یک سیب‌زمینی‌کار می‌تواند با دریافت تسهیلات این انبارها را در ظرفیت‌های متوسط احداث کند و از این محل درآمد مناسبی را نیز به دست آورد.

بالایی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به صادرات مناسب سیب‌زمینی و قیمت مناسب سیب‌زمینی در سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: ما با همکاری دستگاه‌های ذیربط آمادگی داریم تا از فعالان این بخش حمایت کنیم تا تسهیلات مناسبی را دریافت کنند و در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری بتوانند خوب و مناسب عمل کنند.

انتهای پیام/62003/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول