اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف اردبیل:

تجملات آفت زندگی معنوی و ارزشی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تشریفات و تجملات آفت زندگی معنوی و ارزشی است که امروز برخی‌ها سعی دارند به آن دامن بزنند.

تجملات آفت زندگی معنوی و ارزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری عصر امروز در مراسم جشن پیوندهای آسمانی طلاب در حوزه علمیه الزهرای شهر اردبیل اظهار داشت: امروز وظیفه داریم تا در ترویج ازدواج آسان و با بنیه‌های معنوی و ارزشی اقدامات اساسی و فرهنگ‌سازی شایسته انجام دهیم تا این امر مقدس اسلام ترویج یافته و توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به روایاتی از امام صادق (ع) که فرموده‌اند نباید ازدواج را به خاطر فقر مالی به تأخیر انداخت، تصریح کرد: نباید در تأمین هزینه‌های زندگی و معاش نسبت به خداوند سوءظن کرد بلکه باید با اراده‌ای قوی در میدان حاضر شده و به سنت رسول‌الله شایسته و بهتر عمل کرد.

مشهوری‌نظری در ادامه به ضرورت فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و تشکیل زندگی ساده به دور از تجملات اشاره کرد و افزود: نقش حوزه‌های علمیه در این زمینه و نیز تبلیغ برای فرهنگ‌سازی وقف در بین مردم شایسته توجه است.

این مسئول خاطر نشان کرد:‌ مهمترین نیاز حال حاضر ما توجه دادن جوانان و خانواده‌ها به ارزش و اهمیت تدبر و تفکر در امر ازدواج به جای تاکید بر تجملات و تشریفات است و باید تمام برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های ما بر پایه مکتب ارزشی و الهی اسلام باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: نباید جوانان و خانواده‌های ما امروز به خاطر برخی مسائل اضافی و تجملاتی گرفتار مشکلات و نارسایی‌هایی شوند که رفع و دفع آن خود عذاب‌آور باشد بلکه معیار و ملاک یک ازدواج ساده و آسان ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) که بر گرفته از نور و رحمت الهی است، ‌انجام شده و به سرانجام برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه بیان کرد: ‌امر مقدس ازدواج نه تنها در ابعاد مختلف می‌تواند بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات جامعه را برطرف کند بلکه می‌تواند عنصر و عامل از بین برنده بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه باشد.

این مراسم معنوی با مولودی‌خوانی و عقد خوانی زوجین ادامه یافت و در پایان این جشن ازدواج به دو زوج طلبه هدایایی از طرف مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران و کمک هزینه‌ای نیز از طرف اداره اوقاف و امور خیریه اهدا شد.

انتهای پیام/62006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول