اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خواستار شد

ترویج فرهنگ ازدواج آسان /سن بالای ازدواج نگران‌کننده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه سن بالای ازدواج جوانان نگران‌کننده است، گفت: فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان ترویج داده شود.

ترویج فرهنگ ازدواج آسان /سن بالای ازدواج نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در همایش پیوند آسمانی در امام‌زاده عباس(ع) ساری، با اشاره به اینکه همایش پیوند آسمانی با هزینه واقفان این طرح صورت گرفت، اظهار داشت: باید قدم‌های مناسبی برای برگزاری ازدواج‌های آسان بین جوانان ایجاد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از درس‌های آموزنده ازدواج بین حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را ازدواج آسان دانست و بیان داشت: جوانان باید از این‌گونه ازدواج‌ها درس بگیرند و زندگی خود را با ازدواجی آسان و با برکت آغاز کنند.

*بکارگیری نیات واقفان در همایش پیوند آسمانی

علیزاده یکی از رویکردهای جدید سازمان اوقاف را ازدواج آسان جوانان با نام پیوند آسمانی عنوان کرد و افزود: نیت‌های واقفان که باید برای ازدواج جوانان هزینه شود در این همایش پیوند آسمانی به‌کارگیری می‌شود.

علیزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش، گفت: در راستای سیاست سازمان اوقاف و نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح امینانه نیات واقفان خیراندیش این طرح اجرای می‌شود.

*اجرای طرح «زائران امام رضا(ع)» در مازندران

وی از اجرای طرح زائران امام رضا(ع) خبر داد و بیان داشت: کسانی که تا به الان به زیارت حرم امام رضا (ع) مشرف نشدند، با توجه به موجودی نیات واقفان در این زمینه به پابوس امام رضا (ع) مشرف می‌شوند.

*سن بالای ازدواج جوانان نگران‌کننده است

علیزاده، وقف برای ازدواج جوانان را نیاز جامعه امروز دانست و بیان کرد: سن ازدواج جوانان بسیار نگران‌کننده است که واقفان خیراندیش به این موارد بیشتر توجه کنند.

وی یکی از علت‌های بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان را مشکلات اقتصادی دانست و گفت: وقف می‌تواند گوشه‌ای از این مشکلات جوانان را برطرف کند.

*اهداء کمک‌هزینه به جوانان از سوی نیات واقفان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از موارد ترویج فرهنگ وقف در بین عموم مردم را ایجاد اعتماد و فرهنگ‌سازی وقف دانست و اظهار داشت: باید بر همه‌ی مردم ارزش‌های وقف و نیات واقفان شناسانده شود.

علیزاده بیان کرد: در راستای عزت و کرامت جوانانی که تازه با یکدیگر ازدواج کردند، کمک‌هزینه‌ای از نیات واقفان به آن‌ها اهداء شد.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ ازدواج آسان را در بین جوانان ترویج کنیم، تاکید کرد: اگر در راستای تسریع و آسان کردن ازدواج جوانان قدم مؤثری برداریم، کمک بزرگی به نسل جوان امروزی کردیم.

مدیرکل اوقاف مازندران تصریح کرد: عدم باورهای دینی در بین جوانان حس می‌شود و این مسائل نباید جلوی ازدواج جوانان را بگیرید.

علیزاده به سختگیری‌های زمان ازدواج جوانان از سوی خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: بعضی از سختگیری‌های خانواده برای ازدواج دو جوان غیردینی، غیرشرعی و غیر انسانی است.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول