اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

فرهنگ قرآن سلامت اجتماعی جامعه را تضمین می‌کند

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: فرهنگ قرآن سلامت اجتماعی جامعه را تضمین می‌کند.

فرهنگ قرآن سلامت اجتماعی جامعه را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی چشمه‌‌نور عصر امروز در محل برگزاری آزمون قرآن در اردبیل، اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و ارزیابی و سنجش معلومات قرآنی قرآن‌آموزان، آزمون قرآن کریم در 30 حوزه برگزار شد.

وی تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، آزمون قرآن کریم در 30 حوزه و شش شهرستان در استان اردبیل برگزار شد.

چشمه‌نور در ادامه خاطر نشان کرد: به منظور تربیت نسل آینده و آشنایی آنان با مفاهیم عالی قرآنی، آزمون قرآنی در رشته‌های مفاهیم، حفظ، ترجمه برای قرآن‌آموزان شهرستان‌های اردبیل، گرمی، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، کوثر و خلخال برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه این آزمون در 32 عنوان رشته برگزار شد، اضافه کرد: بالاترین آمار ثبت‌نامی در بین مؤسسات قرآنی کشور متعلق به مؤسسه نسیم وحی خلخال از استان اردبیل است.

وی، ارزیابی و سنجش معلومات قرآنی قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی را هدف این آزمون برشمرد و بیان کرد: به پذیرفته‌شدگان این آزمون گواهینامه پایان دوره و هدیه‌ای از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: ما امروز با توجه به هجمه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی استکبار جهانی به آموزش‌های قرآن و توجه به معارف آن نیاز داریم تا به دور از هرگونه التهاب و نگرانی بتوانیم یک روند رو به رشد را در حرکت‌های مهارتی و ارزشی شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با مرکز استان در سایر شهرستان‌ها نیز به مانند مشگین‌شهر آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد.

علاقمندان این آزمون در رشته‌های حفظ، ترجمه، مفاهیم قرآن کریم، تدبر و صرف در این آزمون شرکت کردند.

این آزمون با حضور 80 نفر از فعالان قرآنی و با هدف آشنایی با مفاهیم قرآن و شناسایی استعدادها و نخبگان قرآنی شهرستان برگزار شد که در این مرحله از آزمون بیش از 120 نفر ثبت‌نام کرده بودند.

به تمامی شرکت‌کنندگان که حد نصاب نمره 60 را به دست آورند، گواهینامه قبولی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول