اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان وزارت ارشاد در قم

نشست مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار شد

نشست مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان قم امروز در محل دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ قم برگزار شد.

نشست مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این نشست سید مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مرتضی خدمتکار مسئول اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت و جمعی از کارشناسان قرآنی قم حضور داشتند.

محسن یوسفعلی کارشناس نظارت و ارزیابی اداره قرآن و عترت ارشاد قم با اشاره به سیر صعودی فعالیت‌های قرآنی در کشور گفت: در گذشته فعالیت‌های قرآنی بسیار کم بود و تنها  قرائت قرآن بعد از نماز جماعت مساجد صورت می‌گرفت ولی از سه سال پیش تاکنون و با حمایت بیشتر دولت بحث قرآن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: چند سالی است که قرائت قرآن در صدا و سیما انجام می‌شود و فعالان قرآنی سعی می‌کنند خود را با این شرایط تطبیق ‌دهند و در تلاش هستند که فعالیت‌های قرآنی بیشتر شود.

یوسفعلی گفت: وزارت ارشاد در بحث رهن، اجاره، تجهیزات موسسات و همچنین بیمه مدیران موسسات و حافظان قرآن کمک می‌کند و دو سالی است که در بحث شهریه دانشجویی نیز با دانشجویان همکاری شده است.

وی با اشاره به اینکه موسسات قرآن و عترت باید گزارش ماهیانه مناسبی ارائه دهند گفت: متاسفانه موسسات قم در زمینه ارائه گزارش‌های ماهانه کم کاری می‌کنند و در مورد فعالیت‌هایی که انجام می‌شود اطلاع رسانی لازم را ندارند و از  فضاهای مجازی استفاده نمی‌کنند و این مسئله موجب شده در این زمینه‌ها قم در سطح کشور رتبه پایینی داشته باشد.

کارشناس ارزیابی قرآن و عترت ارشاد قم افزود: همه موسسات باید در ارائه گزارش مناسب دقت کنند و امسال این گزارشات بیشتر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

یوسفعلی گفت: متاسفانه دو یا سه موسسه در قم از فضاهای مجازی استفاده می‌کنند و این شرایط موجب شده که قم با وجود داشتن حدود هزار ناشر و وجود دفاتر علما و حوزه علمیه، در زمینه آمار در رده‌های پایین کشور قرار بگیرد.

این کارشناس قرآنی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم که بحث آموزش قرآن به داخل مساجد و حسینیه‌ها کشیده شود تا از امکانات آن‌ها استفاده شود.

وی درصد رشد قرآن آموزان موسسات، قبول شدگان، تنوع در دوره‌های آموزشی، کیفیت آموزشی، وضعیت مربیان، صفحات کتب تالیف و ترجمه شده، تحقیقات کاربردی انجام شده پژوهشگران، مشاوره‌های قرآنی، تبلیغ، راه اندازی سایت اینترنتی، پاسخگویی به سئوالات مطرح شده و ... را از شاخص‌های ارزیابی موسسات فرهنگی قرآن و عترت دانست.

در ادامه مراسم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مرتضی خدمتکار مسئول اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنرانی پرداختند.

در پایان مراسم چند تن از مدیران موسسات و کارشناسان قرآنی نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت آموزشی قرآن بیان کردند.

انتهای پیام/2258/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول