اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار رامیان:

کمیته آسیب‎شناسی فرهنگ کتابخوانی ایجاد شود

معاون فرماندار شهرستان رامیان پیشنهاد کرد که کمیته آسیب‎شناسی فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان ایجاد شود.

کمیته آسیب‎شناسی فرهنگ کتابخوانی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله رجبلو عصر امروز در چهارمین جلسه نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه‎های عمومی شهرستان رامیان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رامیان با بیان اینکه یکی از مواردی که مردم کمتر به سمت کتابخانه‎ها می‎روند، کمتر احساس نیاز کردن به آن است، اظهار داشت: دستگاه‎های فرهنگی نباید کارهایشان صرفا رفع تکلیف کردن باشد و باید به فکر مسائل اعتقادی بوده و کار انجام دهند.

وی با تاکید بر ضرورت آسیب‎شناسی در خصوص عدم رغبت جامعه به کتاب تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم کمیته آسیب‎شناسی فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان ایجاد شود.

ایجاد ایستگاه‎های «پیک مهر» در سطح ادارات رامیان

معاون فرماندار شهرستان رامیان خاطرنشان کرد: مسئولان کتابخانه در مناسبت‎‎های مختلف عضوگیری رایگان دانش‎‎آموزان را انجام دهند و وضعیت کتابخانه‎های شهرستان را سروسامان بخشند.

رجبلو ادامه داد: مدیران ادارات شهرستان به فکر جانمایی ایستگاه‎های «پیک مهر» در سطح ادارات باشند و در صورت امکان به مناسبت روز حافظ به کتابخانه‎های برتر یک عدد کتاب «دیوان حافظ» اهدا کنند.

ایجاد تحول نرم‎افزاری برای گرایش نسل جوان به کتابخوانی ضروری است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر نیز در این جلسه در خصوص عوامل موثر بر فرهنگ‎های مطالعه اظهار داشت: برای گرایش نسل جوان به کتاب و کتابخوانی ایجاد تحول نرم‎افزاری لازم و ضروری است و باید همین‌گونه از سخت‎افزارهای موجود نیز برای توسعه این مهم استفاده کرد.

عبدالرضا بای با بیان اینکه ایجاد احساس نیاز به مطالعه نیز از عوامل موثر به گرایش و مطالعه است، اظهار داشت: کتابخانه‎های شهرستان باید به‌روز باشند و با تامین کمک‎های مالی و منابع، می‎توان کمک زیادی به این موضوع کرد.

برگزاری همایش اعضای حقیقی و حقوقی انجمن‎های سراسر گلستان

کارشناس انجمن‎های اداره‌کل کتابخانه‎های عمومی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: در آبان ماه امسال به صورت همزمان با هفته کتاب درصدد برگزاری همایش اعضای حقیقی و حقوقی انجمن‎های سراسر استان هستیم.

رضا قوانلو اظهار داشت: این جلسه با هدف تقدیر و تشکر از اعضای فعال و موثر انجمن‎های استان تشکیل می‎شود و در طرح «کتاب من» نیز اعضا می‎توانند درخواست خود را برای اخذ منابع مطالعاتی انجام دهند.

انتهای پیام/2307/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول