اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

آغاز آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی در اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: طرح آمارگیری و سرشماری ویژگی مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شد.

آغاز آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در مراسم آغازین آمارگیری ویژگی مسکن روستایی در اردبیل اظهار داشت: سومین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور از امروز تا 20 آبان ماه به مدت یک ماه در روستاهای استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس این طرح که برای سومین بار در سال اخیر اجرا می‌شود، بیش از 278 آبادی و روستا مورد ارزیابی و آمارگیری قرار می‌گیرد تا ویژگی مساکن روستایی آنها مورد دقت و توجه نظر قرار گیرد.

حاج‌علیزاده خاطرنشان کرد: ‌پیش‌بینی می‌کنیم در این طرح بیش از پنج هزار و 329 واحد مسکن در کلیه روستاهای شهرستان‌های استان اردبیل مورد آمارگیری قرار گیرد تا بتوانیم با دریافت مشخصات ارزیابی نهایی خود را در مورد طرح مقاوم‌سازی انجام دهیم.

این مسئول اضافه کرد: بیش از 32 نفر در این طرح مشغول فعالیت هستند و قرار است با هماهنگی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و اطلاع‌رسانی که به روستاییان انجام می‌شود در اجرای این طرح مشارکت لازم داشته باشند و به سئوالات آمارگیران پاسخ لازم داده شود.

وی در ادامه بیان کرد: این طرح با هدف ارزیابی آخرین وضعیت ساخت و ساز روستایی و اجرای طرح بهسازی مساکن روستایی در سال‌های اخیر انجام می‌شود تا تغییرات عمده‌ای که نسبت به سال‌های گذشته رخ داده است، بهتر و شایسته‌تر مشخص شده تا بتوانیم زمینه حرکت خوبی را در ادامه این مسیر شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان در ادامه یادآور شد: در یک دهه اخیر حرکت‌های خوبی در حوزه بهسازی مساکن روستایی انجام شده که انتظار می‌رود در این باب همچنان اقدامات اساسی و زیربنایی مورد پیگیری قرار گرفته و بتوانیم به سرعت برخی از اهدافمان را محقق کنیم.

حاج‌علیزاده ادامه داد: این طرح در روستاهای بالای 20 خانوار سکنه دائم انجام می‌شود که این جامعه آماری به صورت نمونه و از طریق مصاحبه مستقیم و مراجعه به درب منازل روستاها و با توجه به پرسشنامه‌های تهیه شده انجام می‌شود.

وی در مورد اهداف کلی طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی گفت: شناسایی واحدهای مسکونی مطابق با اقلیم هر منطقه مورد نیاز است تا ویژگی‌های مسکن روستایی متناسب با معماری خاص آن منطقه، مصالح به کار رفته در آن و میزان برخورداری از خدمات ارائه شده در واحدهای مسکونی دسته‌بندی شوند تا برای هر واحد مسکونی اطلاعات آماری دقیق تکمیل شود.

حاج‌علیزاده افزود: گردآوری آمار و اطلاعات از خصوصیات کیفی و کمی مسکن روستایی به منظور شناخت ویژگی‌های مسکن روستایی، ویژگی‌های عمومی روستا و تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده، تعیین ویژگی‌های واحد مسکونی، تعیین بهاء زمین، هزینه ساخت متناسب با هر واحد، عمر مفید واحد مسکونی در روستاها و رضایت روستاییان از وضعیت ساخت از مهمترین اهداف این طرح است.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول