اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

مانور نجات غریق در لنده برگزار می‌شود

رئیس هلال احمر کهگیلویه گفت: فردا به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی مانور نجات غریق در لنده برگزار می‌شود.

مانور نجات غریق در لنده برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید ابوالقاسم بازرگان عصر امروز در جمع اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی اظهار داشت: حوادث و بلایای طبیعی هیچگاه انسان را خبر نمی‌کند و هر لحظه احتمال وقوع آن وجود دارد.

وی افزود: استان‌ کهگیلویه و بویراحمد هم یکی از استان‌های با حوادث طبیعی زیاد در سطح کشور بوده که سالانه حوادث متعددی را تجربه می‌کند.

رئیس هلال احمر کهگیلویه گفت: هفته کاهش بلایای طبیعی با این هدف نام‌گذاری شده که آگاهی عمومی برای مقابله با حوادث طبیعی در این هفته افزایش یابد.

بازرگان تصریح کرد: هلال احمر شهرستان‌های کهگیلویه و لنده آمادگی کامل برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه را داشته و سعی دارد با ارائه آموزش‌های لازم به مردم درصد تلفات و خسارات ناشی از حوادث طبیعی را کاهش دهد.

وی افزود: فردا (یکشنبه) به همین مناسبت مانور نجات غریق در روستای ایدنک از توابع شهرستان لنده برگزار می‌شود.

بازرگان گفت: با توجه به این‌که روستای ایدنک در کنار رودخانه خروشان مارون واقع شده است، سعی شده اهالی منطقه ایدنک آموزش‌های لازم در این خصوص را بیاموزند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم فرهنگ‌‌سازی در خصوص مقابله با حوادث طبیعی گفت: با وجود اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های جمعی شاهد بروز حوادث ناگوار در زمان رخدادهای طبیعی هستیم که این نشان از عدم توجه به هشدارها و پیام‌های دستگاه‌های ذی‌ربط دارد.

بازرگان خاطرنشان ساخت: وظیفه هلال احمر رهاسازی مصدومان است نه درمان، در بسیاری از مواقع مردم خواستار کارهای درمانی از مأموران هلال احمر هستند که این خود مشکل‌آفرین است.

وی اضافه کرد: تلفن 112 رسمی و کشوری برای دسترسی عموم مردم و اعلام حوادث بوده که به جای تلفن 147 در سطح شهرستان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/82013/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول